mboost-dp1
.htaccess
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg har et webhotel men flere domæner tilknyttet. Men i stedet for at hvert domæne viser samme indhold filtreret gennem php, så ville jeg gerne have at en .htaccess-fil kunne gøre det for mig.
Jeg er ude efter en slags
hvis domæne = www.x1.dk -> vis x1.php
hvis domæne = www.x2.dk -> vis x2.php
Any clues?
Jeg er ude efter en slags
hvis domæne = www.x1.dk -> vis x1.php
hvis domæne = www.x2.dk -> vis x2.php
Any clues?
Jeg får formentlig også brug for at forbyde alle andre filer end hhv. x1.php og x2.php for hvert domæne. Altså når du er inde på x1.dk må du ikke bare kunne skrive www.x1.dk/x2.php og så se den...
Jeg er ikke klalr over at .htaccess kan bruges til dette. Jeg ved at på mit webhotel skal man sætte det på externt. Det er en del af begrænsningen på hotel-pakken hvor mange forskellige sites man har.
Måske kan man klare det med noget lignende :
require( $_SERVER['HTTP_HOST'].'/'.$_SERVER['REQUEST_URI']] )
Måske kan man klare det med noget lignende :
require( $_SERVER['HTTP_HOST'].'/'.$_SERVER['REQUEST_URI']] )
Du kan bruge en rewriteCond på HTTP_HOST:
Noget ala det her tror jeg:
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.x1.dk$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ x1/$1
Læg mærke til at denne løsning har undermapper istedet for individuelle php filer til domænerne.
ideelt set skulle det håndteres i apache config
Noget ala det her tror jeg:
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.x1.dk$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ x1/$1
Læg mærke til at denne løsning har undermapper istedet for individuelle php filer til domænerne.
ideelt set skulle det håndteres i apache config
En anden mulighed er at have en index.php fil som inkluderer den relevante fil afhængigt af indholdet af $_SERVER["HTTP_HOST"]
Det forhindrer ikke at man direkte tilgår de enkelte php filer. Der kan jeg forestille mig et par forskellige løsninger. Enten kan man blot sørge for at navnene på de enkelte php filer ikke er kendt af andre og derfor ikke sådan videre kan tilgås, eller også kan man placere filerne i et directory udenfor serverroot.
Det forhindrer ikke at man direkte tilgår de enkelte php filer. Der kan jeg forestille mig et par forskellige løsninger. Enten kan man blot sørge for at navnene på de enkelte php filer ikke er kendt af andre og derfor ikke sådan videre kan tilgås, eller også kan man placere filerne i et directory udenfor serverroot.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.