mboost-dp1

Excel Hjælp.

Gå til bund
Gravatar #1 - Ronni
25. mar. 2011 13:05
Hej. Jeg har lavet en Varer liste i Excel. Alle varer er lagt i et Fane Blad ( Input ) Og så er alle varerne delt op i forskelige tatogori, som ligger i 11 andre fane blade. Som heder Katogori 1 + Katogori 2 osv.
Så er spørgsmålet, at når en varer er udsolgt i en katogori faneblad, og jeg Sletter varen i denne fane blad, så vil jeg automatisk have denne varer til at ligge sig over i et faveblad der skal hede udsolgte varer.

Det vil sige Hvis varen ligge i fane Bladet Input. Men ikke også ligger i en af disse 11 Katogori fane blade. Så skal den ligge i Fanebladet Udsolgte varer.

Hvordan gør man det.???
Håber der er nogle der kan hjælpe mig.??
Jeg har ikke den store erfaring, men har meget nem ved at fortså tingene, når det bliver forklaret.
På forhånd tak.
Gravatar #3 - Dreadnought
25. mar. 2011 23:52
Lad være med at slette varen. Nøjes med at sætte antal til 0 i kategori fanerne, og benyt LOOKUP() eller VLOOKUP() til at finde de varer med 0 i antal. Det vil gøre det mere simpelt for dig. Hvis grunden til at du vil slette varen er for overblikkets skyld kan du benytte dig af Conditional-formatting til at farvelægge varens felter.
Gravatar #4 - Ronni
26. mar. 2011 14:38
Hvis i ikke har et seriøs svar på mit spørgsmål. Så lad være med at svare.
Gravatar #5 - BlackFalcon
26. mar. 2011 16:11
#3 giver dig da et udmærket svar!
I øvrigt bør du nok ikke manuelt lave et faneblad der har alle varene, men blot akkumulere dine kategorier.

Det #3 fortæller dig, er at du kan lave en liste over varer med 0 stk. på lager. Og det princip kan du også bruge til at lave en komplet vare-liste.
Gravatar #6 - Alrekr
26. mar. 2011 17:50
Ronni (4) skrev:

Så du opretter dig herinde, for at stille et spørgsmål - og så forlanger du, at du har al ret i verden? Du aner ikke hvad du kom ind til..
Gravatar #7 - arntc
27. mar. 2011 12:13
Alrekr (6) skrev:
Så du opretter dig herinde, for at stille et spørgsmål - og så forlanger du, at du har al ret i verden? Du aner ikke hvad du kom ind til..

Jeg tror han hentydede til Windcape.
Gravatar #8 - Alrekr
27. mar. 2011 13:16
arntc (7) skrev:
Jeg tror han hentydede til Windcape.

Jeg prøvede sådan set at skræmme en frygt ind i ham. Brugte et par minutter på at finde en Knowyournewz-artikel om det at være ny på Newz, men kunne ikke finde den, så skrev noget, som skulle virke lidt skræmmende, og som de gode gamle rotter sagtens kunne se pointen i ;)

Derail, anyone?
Gravatar #9 - onetreehell
27. mar. 2011 16:35
Ny bruger?

btw, newz burde have et [wiki]-tag. Så man kunne skrive [wiki]Ny bruger[/wiki]
Gravatar #10 - Danish Dude
27. mar. 2011 16:51
Ronni (4) skrev:

Magen til arrogance skal man da lede længe efter...

- Du kender ikke Excel for godt.
- Du har fået en ide om, hvordan det kunne gøres.
- Du ved ikke hvordan, du skal gøre det, som du fandt på lige før.
- Du spørger på et nørdforum - hvor du så rent faktisk finder en, som ikke bare kender Excel godt - men som samtidigt giver et konstruktivt forslag til en bedre måde at gøre det på, end den, som du selv fandt på.

.. så her har du en situation, hvor du - som ikke kender Excel - får et forslag fra en, som tilsyneladende kender Excel godt... og så beder du ham om at lukke røven?!

Med andre ord - du vil gerne have gratis hjælp til en vareliste - skal den i øvrigt bruges kommercielt?! - men du forbeholder dig retten til at tilsvine folk med konstruktive forslag?!

Du skal nok komme langt med den attitude!

Danish

NB! Jeg havde så i øvrigt at par forslag til, hvordan du kunne håndtere det... men jeg tror sgu bare, at jeg sparer mig.
Gravatar #11 - Alrekr
27. mar. 2011 18:13
onetreehell (9) skrev:
Ny bruger?

btw, newz burde have et [wiki]-tag. Så man kunne skrive [wiki]Ny bruger[/wiki]

Ja, men der stod ikke det jeg søgte..
Gravatar #12 - Josso
27. mar. 2011 20:08
Så tilføj det.
Gravatar #13 - Alrekr
27. mar. 2011 20:25
Josso (12) skrev:
Så tilføj det.

Man kan da ikke opfinde den sandhed man har brug for? Det er kun i krig og kærlighed den gælder..
Gravatar #14 - Makey
27. mar. 2011 20:33
Alrekr (13) skrev:
Josso (12) skrev:
Så tilføj det.

Man kan da ikke opfinde den sandhed man har brug for? Det er kun i krig og kærlighed den gælder..

Og for kvinder, Al Gore, Hitler, Religiøse sekter med flere...
Gravatar #15 - onetreehell
27. mar. 2011 20:39
Den artikel lægger lidt op til at man spørger "hackers" om "foss", hvilket ikke rigtigt gælder for excel. Men jeg har heller ikke læst artiklen, så I får et billede i stedet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login