mboost-dp1

C# træk fra/ læg til over flere gange.

Gå til bund
Gravatar #1 - Addwid
31. jan. 2011 09:28
Så er jeg her igen med et nyt spørgsmål :)

Mit spørgsmål er om det kan lad sig gøre at lave en metode, hvor man har en label med en værdi og via en textbox indtaste en værdi der skal enten trække fra eller lægge til værdien i label'en og vis resultatet i den sammen label.
Derefter skal det så være muligt at indtaste en tredje værdi i textboxen som enten trække fra eller lægger til den nye værdi der er vis i label'en.
Gravatar #2 - myplacedk
31. jan. 2011 09:37
Uden at kende så meget til C#, vil jeg skyde på at svaret er "ja".

Til at finde ud af om der skal lægges til eller trækkes fra, kan du nok gøre noget i denne stil:

Random rnd = new Random();
bool add = rnd.Next(0, 2) == 0;
if (add) {
// Læg til
} else {
// Træk fra
}
Gravatar #3 - myplacedk
31. jan. 2011 09:39
Og det alternative mindre drillende svar:

Stil mere præcise spørgsmål. Det virker ikke som om du selv helt ved hvad du spørger om. Når det sker, er det utroligt så mange svar man kan finde ved at præcisere spørgsmålet.
Gravatar #4 - myplacedk
31. jan. 2011 09:58
Tænk "divide and conquer". Altså, del opgaven op i mindre dele, og tag dem fra en ende af.

Du skal:

1) Hent værdien ud af tekstboksen
2) Find ud af om der skal lægges til eller trækkes fra
3) Gør det.
4) Opdater label

Se det var da meget nemt, nu ved du hvordan. Så går du i gang med punkt ét. Kan du ikke overskue den, deler du også den op.

(Beklager at mine svar er delt lidt op, jeg koncentrerer mig lige om mit arbejde.)
Gravatar #5 - Saxov
31. jan. 2011 10:05
for lige at tilføje til myplace's post 4,

step 1.5) Hent værdien ud fra label
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login