mboost-dp1
C# træk fra/ læg til over flere gange.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Så er jeg her igen med et nyt spørgsmål :)
Mit spørgsmål er om det kan lad sig gøre at lave en metode, hvor man har en label med en værdi og via en textbox indtaste en værdi der skal enten trække fra eller lægge til værdien i label'en og vis resultatet i den sammen label.
Derefter skal det så være muligt at indtaste en tredje værdi i textboxen som enten trække fra eller lægger til den nye værdi der er vis i label'en.
Mit spørgsmål er om det kan lad sig gøre at lave en metode, hvor man har en label med en værdi og via en textbox indtaste en værdi der skal enten trække fra eller lægge til værdien i label'en og vis resultatet i den sammen label.
Derefter skal det så være muligt at indtaste en tredje værdi i textboxen som enten trække fra eller lægger til den nye værdi der er vis i label'en.
Tænk "divide and conquer". Altså, del opgaven op i mindre dele, og tag dem fra en ende af.
Du skal:
1) Hent værdien ud af tekstboksen
2) Find ud af om der skal lægges til eller trækkes fra
3) Gør det.
4) Opdater label
Se det var da meget nemt, nu ved du hvordan. Så går du i gang med punkt ét. Kan du ikke overskue den, deler du også den op.
(Beklager at mine svar er delt lidt op, jeg koncentrerer mig lige om mit arbejde.)
Du skal:
1) Hent værdien ud af tekstboksen
2) Find ud af om der skal lægges til eller trækkes fra
3) Gør det.
4) Opdater label
Se det var da meget nemt, nu ved du hvordan. Så går du i gang med punkt ét. Kan du ikke overskue den, deler du også den op.
(Beklager at mine svar er delt lidt op, jeg koncentrerer mig lige om mit arbejde.)
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.