mboost-dp1
K: brug for hjælp til kamera el. spejlreflex kamera
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Jeg har brug for et kamera til privat brug. Det skal kunne tage nogle gode billeder men ikke noget i nærheden af professionelt eller med linser/objektiver (som er mange tusinde kr. så vidt jeg har forstået).
Mit budget er 2000 kr. kan måske gå med til op til 200 kr. over hvis det absolut er det værd eller gør en stor forskel, men ikke mere end det. Det skal mest bruges når jeg rejser, familie billeder, natur, fest og den slags som man nu tager i privaten. Billederne skal helst også være gode i mørke omgivelser. Det skal helst kunne optage film i HD så videoen stadig er pæn når den vises på et 40" TV.
Håber i kan hjælpe mig med nogle anbefalinger med at finde et godt digital kamera til prisen som er af god kvalitet.
Mit budget er 2000 kr. kan måske gå med til op til 200 kr. over hvis det absolut er det værd eller gør en stor forskel, men ikke mere end det. Det skal mest bruges når jeg rejser, familie billeder, natur, fest og den slags som man nu tager i privaten. Billederne skal helst også være gode i mørke omgivelser. Det skal helst kunne optage film i HD så videoen stadig er pæn når den vises på et 40" TV.
Håber i kan hjælpe mig med nogle anbefalinger med at finde et godt digital kamera til prisen som er af god kvalitet.
Er Canon G11 brugt kan du måske få for den pris.
Et SLR er ikke meget værd i det prisleje, du får ikke engang et ordentlig objektiv til dobbelt dit budget.
Men det kan ikke optage HD. SÅ skal du have G12 (720p)og det koster 3600.
Men det er et glimrende kamera, optikken svarer til en 28-140 mm på et full frame kamera, så det er jo ret super.
Et SLR er ikke meget værd i det prisleje, du får ikke engang et ordentlig objektiv til dobbelt dit budget.
Men det kan ikke optage HD. SÅ skal du have G12 (720p)og det koster 3600.
Men det er et glimrende kamera, optikken svarer til en 28-140 mm på et full frame kamera, så det er jo ret super.
Ellers kan jeg anbefale Sony HX-5V til omkring 2000 kr.
Byggekvaliteten er virkelig god og det har mange smarte features, f.eks. GPS, ansigtsgenkendelse, 12x zoom og fullHD video (og billeder i 16:10)
Tror godt du kan finde det til en 1.7-1.800 kr nyt (ved elgiganten vidst lige har haft det til 1500 kr.).
Sonne har anmeldt (til stor ros) i So Ein Ding, og jeg har selv lavet en del sammenligning med Panasonics modsvar som noget familie har, og der vinder Sony'en altså stort, i sær på detaljegraden ved fuld zoom og ved natoptagelser.
Billede kvaliteten når ikke op på et dSLR (har sammenlignet med et EOS 450D), men er perfekt til ferien og hikes i naturen etc.
Byggekvaliteten er virkelig god og det har mange smarte features, f.eks. GPS, ansigtsgenkendelse, 12x zoom og fullHD video (og billeder i 16:10)
Tror godt du kan finde det til en 1.7-1.800 kr nyt (ved elgiganten vidst lige har haft det til 1500 kr.).
Sonne har anmeldt (til stor ros) i So Ein Ding, og jeg har selv lavet en del sammenligning med Panasonics modsvar som noget familie har, og der vinder Sony'en altså stort, i sær på detaljegraden ved fuld zoom og ved natoptagelser.
Billede kvaliteten når ikke op på et dSLR (har sammenlignet med et EOS 450D), men er perfekt til ferien og hikes i naturen etc.
Hvis du er til Canon har de også netop udgivet et kamera med GPS
Canon PowerShot SX230 ( http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Camera... )
Jeg har selv købt det og jeg synes det er et udmærket lommekamera :-)
EDIT: Det koster også rundt regnet 2200 (fra nyt)
Jeg skal dog ikke kunne sige hvordan kvaliteten er i forhold til f.eks Sony HX-5V Som Zeus snakker om.
Canon PowerShot SX230 ( http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Camera... )
Jeg har selv købt det og jeg synes det er et udmærket lommekamera :-)
EDIT: Det koster også rundt regnet 2200 (fra nyt)
Jeg skal dog ikke kunne sige hvordan kvaliteten er i forhold til f.eks Sony HX-5V Som Zeus snakker om.
Sanity (7) skrev:Linse?
Et objektiv består bl.a. af et antal linser.
Det er relevant at snakke om linser, da et objektiv kan have linser af plastik eller glas. Men nok ikke så relevant i lige netop denne tråd.
Fuldkommen korrekt .. Men man køber objektiver og ikke linser til sit kamera :p Det er kun i engelsktalende lande man køber "lenses" :D
tak for svarende, undskyld hvis det har forvirret med linse/objektiv jeg har bare ikke særlig stor erfaring med fagudtrykkene for kameraer så det smuttede lige engang.
Det er okay at kameraet evt. er brugt, bare det ikke har nogen ridser eller er faldet på gulvet og er fuldt funktionelt. Det skal dog have et display samt usb tilslutning.
@vandfarve
kan kameraet optaget film og i hvilken opløsning? Hvad ville der følge med ved køb af dette kamera? Er der nogen anmeldelser af kameraet online?
#Steve Jobs
Canon G11 lyder til at være et rigtig godt køb. Er det et du sælger eller kender en der sælger eller hvordan er det?
Bruger de SD kort, microSD eller noget helt andet kort?
Det er okay at kameraet evt. er brugt, bare det ikke har nogen ridser eller er faldet på gulvet og er fuldt funktionelt. Det skal dog have et display samt usb tilslutning.
@vandfarve
kan kameraet optaget film og i hvilken opløsning? Hvad ville der følge med ved køb af dette kamera? Er der nogen anmeldelser af kameraet online?
#Steve Jobs
Canon G11 lyder til at være et rigtig godt køb. Er det et du sælger eller kender en der sælger eller hvordan er det?
Bruger de SD kort, microSD eller noget helt andet kort?
f-style (10) skrev:Bruger de SD kort, microSD eller noget helt andet kort?
FYI Stort set alle Sonys kameraer bruger også SD kort fra og med HX-serien.
Jeg har desværre ikke et til salg, men mon ikke dba.dk kan hjælpe? Jeg tror alt under Canons D60 bruger sd-kort, på nær 1D det kan tage både CF og SD
Og nu hedder det altså et objektiv. Der er måske 14 linseelememtet i, men det hedder et objektiv.
Og nu hedder det altså et objektiv. Der er måske 14 linseelememtet i, men det hedder et objektiv.
Jeg har lige været på jagt efter næsten det samme og lavet en tråd om det. Jeg har endt med at købe et kamera af Bachy, så tjek min tråd og de links, der er deri :)
http://newz.dk/forum/koeb-salg/k-spejlreflekskamer...
http://newz.dk/forum/koeb-salg/k-spejlreflekskamer...
Thalion (14) skrev:Lige inden i går alt for D-SLR amok så tror jeg at det er et kompact kamera den søde OP skal have sig. Netop da han vil have video, så bliver det nok svært at finde et DSLR kamera i den prisklasse brugt eller ej.
Pokker tage logik og rationalitet!
Thalion (14) skrev:Lige inden i går alt for D-SLR amok så tror jeg at det er et kompact kamera den søde OP skal have sig. Netop da han vil have video, så bliver det nok svært at finde et DSLR kamera i den prisklasse brugt eller ej.
Nå ja. Jamen, kære OP, jeg sælger mit digitalkamera, da jeg nu får et spejlreflekskamera.
Det er et Olympus 8010 Tough, med 14 Mp, optager 720p og kan tåle vand og meget mere. Det er 10 måneder gammelt, og kostede 2800 kr. fra ny. Det er dit for 1600 inkl. 8 gb SD-kort og HDMI-kabel.
Systran (16) skrev:Nå ja. Jamen, kære OP, jeg sælger mit digitalkamera, da jeg nu får et spejlreflekskamera.
Det er et Olympus 8010 Tough, med 14 Mp, optager 720p og kan tåle vand og meget mere. Det er 10 måneder gammelt, og kostede 2800 kr. fra ny. Det er dit for 1600 inkl. 8 gb SD-kort og HDMI-kabel.
hej det lyder som et godt køb, har tjekket nykøb men det er fint når sd kortet følger med. Jeg regner med prisen er inkl. fragt?
Hvis ja så lad os skrive videre per. privat beskeder.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.