mboost-dp1

i7 920 socket 1366 og p6t se

Gå til bund
Gravatar #1 - rumagenten
2. dec. 2012 14:14
har problemer med at starte fra kold. Dvs. 1. gang jeg tænder den stopper den lige efter boot. Lader jeg den stå tændt ca 5 min. kan jeg slukke og tænde den igen lige bagefter, så starter den op hele vejen til windows.

Jeg har ladet mig fortælle det er nogle defekte/utætte "dimser" på bundkort. så jeg leder nok efter et nyt bundkort jeg kan bruge dertil. nogen der ligger inde med noget jeg kan bruge?
Gravatar #2 - Azuria
4. dec. 2012 07:59
dimser=kondensatorer?
Dem skal du da bare have skiftet, koster ikke særlig meget, og er forholdsvis nemt hvis du har en loddekolbe :)

Sorry for OT :)
Gravatar #3 - rumagenten
5. dec. 2012 19:47
det var det de hed. det har jeg vist. men kan være jeg skal få naboen til det. :-)
Gravatar #4 - Bundy
17. dec. 2012 09:37
Jeg mener jeg har nogenlunde samme bundkort, men jeg er i tvivl om vi oplever samme symptomer. Hvad mener du med at den stoppe lige efter boot? Når jeg tænder min, sker der ikke rigtig noget, andet end at den tænder- Den laver ikke post,post-beep og skærmen tænder ikke. Et tryk på reset knappen fixer det, og den booter umiddelbart efter det.
Gravatar #5 - gramps
17. dec. 2012 09:40
Azuria (2) skrev:
dimser=kondensatorer?
Dem skal du da bare have skiftet, koster ikke særlig meget, og er forholdsvis nemt hvis du har en loddekolbe :)

Sorry for OT :)

Sørg for at det er de samme størrelser. Mange steder fungerer kondensatorerne som filtre, og du risikerer at filtrere noget forkert fra hvis kondensatoren er for lille eller for stor, med stabilitetsproblemer til følge.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login