mboost-dp1

Hvilken 64bit platform vinder den kommende 64bit krig?

Gå til bund
Gravatar #1 - A-Taxx
1. nov. 2001 14:01
Nu har jeg ikke fuldt helt med i det her, men tager jeg helt fejl hvis jeg siger Itanium er Intel og Hammer er AMD?
Gravatar #2 - PlattFuss6.7
1. nov. 2001 14:08
jo det er rigtigt nok
Gravatar #3 - Thrawn
1. nov. 2001 14:41
Hvor faen er Alpha'en henne ???
Gravatar #4 - gugi
1. nov. 2001 14:55
<STRONG>Thrawn</STRONG>, det er vel "anden".. er den ikke halvdød?

Jeg har stemt <STRONG>PowerPC </STRONG>for det håber jeg da, men Hammer har nok den bedste fremtid lige umiddelbart :(
Gravatar #5 - -mr_nba-
1. nov. 2001 15:16
UltraSparc 0wnz'er - yeah yeah!

hvis de bare var lidt billigere.
Gravatar #6 - gugi
1. nov. 2001 19:09
<STRONG>-mr_nba-</STRONG>, ja, men pga. af prisen og UNIX-only vinder den jo nok ikke det kapløb.

Den vil dog sikkert regere i dens allerede store domæne..
Gravatar #7 - cr3ation,-
2. nov. 2001 07:05
PowerPC'en styrer da helt vildt. Udover, at den er noget hurtigere end Itanium pt. (Itanium er på 8-900MHz, mens PowerPC kører på mindst 1.2GHz), så er PowerPC'en bagudkompatibel med 32-bits programmer, så den kan køre det hele.

/Lars
Gravatar #8 - Fafler (RDX)
2. nov. 2001 07:33
Denne afstemning ser ud til at være præget af de mange game lamers der ikke har den fjerneste ide om hvad UltraSPARC er og synes Mac er dumme...

Itanium: For dyr og har flere fejl end UltraSPARC.

Hammer: Bygger på gammel teknologi, den vil kun yde ordentligt under unix, for redmond får aldrig nosset sig sammen til at udgive en (ren) 64 bit windoze, hvis de har muligheden for at genbruge.

PowerPC: Mac er nok det bedste bud på en højtydene, 64 bit, desktop maskine.

UltraSPARC: Har allerede været på markedet et stykke tid, men er kun for "kendere." Kommer nok aldrig i særlig mange arbejdsstationer.

Alpha: Er desværre afgået ved døden, efter Intel købte dem.
Gravatar #9 - Thrawn
2. nov. 2001 07:56
PowerPC:

Kender jeg Motorola ret, så skal de nok forkludere det for PowerPC'en.

(Har arbejdet en del med deres embedded powerPC'er og f... hvor er Motorola en skod firma... Fed processor men l.... firma..)

Kunne de ikke bare overlade det til IBM istedet... !!!!
Gravatar #10 - gugi
2. nov. 2001 10:52
<STRONG>Thrawn</STRONG>, tjoh nu er det vel også IBM der holder skruen igang?

Jeg mener at den kommer PowerMac G5'eren til næste år - kan det passe?
Gravatar #11 - Valarauka
2. nov. 2001 13:06
Det kan godt passe, det er ihvertfald ved at være et stykke tid siden der var noget omtale af G5 processoren (tror det var på Ars Technica).
Men ud over det er det temmelig sparsomt med information derom. - Men man kan jo håbe, at den bygger på samme kerne som IBM's seneste Power4 processor... mums!

- val
Gravatar #12 - booster
2. nov. 2001 17:38
jeg stemte klart "Anden", da der helt sikkert er tale om TRSAC Anden.

- buster
Gravatar #13 - C#
2. nov. 2001 19:00
<STRONG>RDX:</STRONG>
"This section introduces Windows XP 64-Bit Edition, a high performance workstation aimed at those engaged in solving complex scientific problems, developing high-performance design and engineering applications, or creating 3-D animations.""The 64-bit edition is designed to exploit the power and efficiency of the new Intel Itanium 64-bit (IA-64) processor"
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/techinfo/pl...Så der skal som nok komme 64bit windowz når cpu'erne / brugerne er klar til det
Gravatar #14 - Fafler (RDX)
2. nov. 2001 20:53
Lad mig sige det sådan at jeg var klar til 32 bit, da jeg købte min første 386´er... det må ha været omkring ´90, men windows 95 kom, som navnet antyder, først ud i ´95, da jeg havde købt en pentium... det vil med andre ord sige, at hvis de gør det igen skal vi vente til de 2 første efterkommere af sledgehammeren, før vi får noget der ligner 64 bit. Det er et evigt problem... softwaren er altid enormt langt bagud, i forhold til hardwaren.
Gravatar #15 - Acro
2. nov. 2001 21:11
<STRONG>RDX</STRONG> >> ... De skal nok udgive en ren 64 bit, når bare presset kommer fra alle CPU producenter.

Din argumentering er ligeså dårlig som de omtalte game lamers, idet din argumenter imod Intels Itanium ikke holder ("Den er for dyr, og har flere fejl en UltraSPARC")

Såvidt jeg er orienteret er den ikke udkommet endeligt endnu og du kan derfor ikke vide hvor mange fejl den vil have, Windows 2000 RC 2 havde også flere fejl en den endelige, de retter jo det væsentlige inden udgivelsen ikk.

og til <STRONG>cr3ation,-</STRONG> med henblik på at "PowerPC'en er eneste der er bagudkompatibel med 32 bit programmer", så er det ikke CPU, men derimod operativsystemet der sætter begrænsningen!
Gravatar #16 - sorenlyder
2. nov. 2001 23:37
Af en eller anden underllig grund så kan jeg ikke få lov til at stemme... uanset hvilken comp. jeg prøver på med mit login?????? hvad sker der???

når jeg trykker stem så kommer stemmeboxen frem igen... så jeg kan stemme igen.. og igen... og igen... og igen... ????? men jeg ved ikke om jeg HAR stemt...??? ADMINS???
Gravatar #17 - Jelu
3. nov. 2001 16:50
Min mening går lidt på, at Windows ikke i fremtiden er den ALT dominerende desktop i fremtiden. Nok kun alm. dominerende... ;o/. Jeg tror ikke at Microsoft får taget sig sammen til at få udgivet et REN 64 bit OS før der er gået for lang tid til, at de 64 bit CPU'er er spændende mere. Til den tid, vil Linux/Unix folket have kørt med dem længe. Mig bekendt, er der ingen grund til at Linux skal være bagud kompatibel, da man jo selv oversætter softwareb til sin egen PC.

Sun's UltraSparc tror jeg vil fortsætte som Server CPU. PowerPC'en tror jeg ikke vil komme ind i Fru Jensens stue, og stå som dektop PC. For det er nok der slaget skal slåes..... Ikke ved Powerusers, som mig selv og andre. Servere er jo allerede 64 bit. Alpha eks... Og nej, den er ikke død endnu. Compaq købte dem som bekendt..... Og Compaq er vist overtaget af HP. Så mon ikke at HP's 64 CPU kommer til at indeholde lidt Alpha ?
Gravatar #18 - cr3ation,-
4. nov. 2001 07:46
Mht. PowerPC G5, så kommer den nok til januar eller juli. Rygter siger også, at Apple er ved at købe Motorolas andeler i »PowerPC-klubben«, så CPU'en fremover kan produceres af Apple og IBM alene.

Acrosomolius > Øh, nej. Processoren skal også give mulighed for afvikling af 32-bit. Men så vidt jeg ved alligevel, så giver Windoze (bl.a.) ikke mulighed for det (hvis du mener, det er op til OS'et)?

/Lars
Gravatar #19 - flywheel
4. nov. 2001 12:28
IA64 : Ren damp (Den har dog taget livet af MIPS, PA-RISC og Alpha allerede nu....så det vil være dumt at undervurdere "Navnet") .... Men der er en del utilfredshed rundt omkring, både med den skammelige x86-32/IA32 bagudkompatibilitet og forsinkelserne (for det meste pga førnævnte bagudkompatibilitet)....og prisen vil nok ikke være ydelsen værd i begyndelsen, da arkitekturen nok først begynder at vise tænder om et par generationer.
Før HP nedlagde deres PA-RISC nægtede de at tilføre IA-64 komponenter dertil, da det ville reducere ydelsen (Ja PA-RISC var det heftigste...bla pga en monstrøs cache, der fik nogle af modellerne til at kravle op og snuse til 120mio transistorer)...

x86-64....Her har vi en makker der vil komme hurtigt fra start....pga dens bagudkompatibilitet, relativt høje ydelse...meget-meget lave pris - den har haft en kort udviklingstid og er meget tæt på at være klar (I denne måned begynder final specs, demoer og prøver at blive sendt ud til hardware fabrikanterne)...Memory controlleren er integreret, dvs at chipsætfabrikanterne ikke kan ødelægge noget her....de har mindre at udvikle, bingo de har løsninger klar ugen efter :o).
AMD mener at det er implementeringen af ISA'et der er den bestemmende faktor...de har til dels ret...jeg ser x86 som en gang klamp, lige fra første øjeblik...
Hvordan x86-64 vil klare sig på langt sigt er ikke til at sige. AMD har dog fået sig en "allieret i SUN", der vil bruge Athlon til low range og som er mere end bare interesseret i Hyper Transport.
Microsoft er igen ved at være træt af Intel, ligesom det er lykkedes dem atter at skubbe SuSE fra sig, der ellers har været ret interesseret....Alternativet - x86-64...Lad os håbe det bedste.

PowerPC G5 : Endelig lykkedes det (Vi husker vel alle deres første forsøg i 620'eren...der blev droppet pga dårlig ydelse) ... Desværre er PowerPC forældreløs...men en genial arkitektur, som har dannet basis for IBM's Power arkitektur...desværre har fædrene (MC, IBM, Apple) ikke altid vist den opmærksomhed som de burde....udviklingen har længe hængt på MC alene, der har nedprioriteret barnet. Der har været interne slagsmål om stort set alt. Jeg venter mig meget af G5'eren...desværre bliver det kun på desktoppen - godt nok findes der en serverversion af MacOS X, men ingen tager den alvorlig. G5 ender altså på desktoppen - hvor den har chancen for at gøre en ganske god figur, hvis de tre fædre lader den.

SUN UltraSPARC : I sig selv har SPARC processoren aldrig været noget specielt..bevares den er ikke efterladt - men intet lyn...lagt sammen med de andre komponenter i arkitekturen - blæser den dørene af det meste....
SUN er altid bagefter, til gengæld kommer de med en gennemarbejdet og næsten helt fejlfri løsning. SUN er den eneste UNIX-baserede fabrikant der ikke har mistet terræn til Redmond, derimod har en fætter til Solaris, hedder vist nok Linux - taget et par bidder i løbet af den sidste måned. Jeg håber dem det bedste.

Anden : Hvilken and ???
Her må Power så stå...det er ikke bare en SMT arkitektur, det er en flertrådet dims...et monster, men hamrende dyr.Power er stort set det enste af deres egne produkter som IBM har beskyttet...SOM, OpenDOC, AIX, OS/2 er enten døende eller allerede døde. De to sidstnævnte kun holdt op af det store antal dedikerede brugere....Linux er udset til at afløse dem begge med tiden.
Kort sagt så ved man ikke hvad de store blå kan finde på - de får hermed joker-mærkaten...de kan hurtigt få den afgørende stemme, hvis IBM hopper på Hammer-vognen istedetfor IA64 er både første sæt hjemme.

Det var en opridsning....jeg kan kun sige at jeg håber på alt andet end et Hammer nederlag, da et Hammer nederlag vil være ensbetydende med en Intel sejr. En Intel sejr vil betyde døden for en, flere eller måske alle andre.

Live long and prosper...
Gravatar #20 - TcaT
4. nov. 2001 13:54
<STRONG>flywheel</STRONG>

Hmm, er du nu sikker på Suns og AMDs alliance? Sun er lige på nippet til at droppe X86 platformen, og det er uvist om samarbejdet med AMD vil fortsætte.
http://www.theinquirer.net/02110101.htm

Sun jo også haft den store fyringsrunde i gang, med omkring 4000 fyrede medarbejdere.

Desuden er Sun vist ved at være rigtigt bange for Microsoft på server omådet. Hvor Sun før har haft et vist monopol på enterprice markedet, ser de måske MS som en konkurrent på dette område.
Det er nok derfor de har sagsøgt MS!
(man kan så undre sig over de bruger anti-trust sagen, da denne omhandler desktoppen, og ikke vedrører Sun yderligt)
http://65.165.224.208/awin/comments.asp?HeadlineIn...

For mig at se ligner SUN et firma i tilbagegang, der prøver krampagtigt at holde fast i hvad de har.
Gravatar #21 - flywheel
4. nov. 2001 14:20
TcaT : Skægt nok er det ikke Wintel der tager noget nævneværdigt fra SUN men Lintel :o) MHT Redmond-SUN krigen er det i lange øjeblikket som om at det er personligt og ikke bare forretning. Forløberne til den forkludrede anti-trust sag var Java sagen, lige siden dengang har SUN været klar til at snappe Redmond i hælene og har nærmest ugentligt været ude med riven. Det har dog været ganske underholdende!

Hvor længe alliancen (Hvad kan man egentlig kalde en alliance...det sidder i øjeblikket og er i tvivl om) holder er ikke til at sige, store firmaer er lunefulde....SUN er dog stadig meget interesseret i Hyper Transport. Det var også en stor overraskelse da SUN annoncerede at de nu ville til at bruge Athlon, netop pga visse serverrelaterde svagheder i dette design - der direkte går imod SUN's egne politikker, implementeret i SPARC arkitekturen.
Så...hvor helhjertet det har været er ikke til at sige ... guleroden har ganske givet været Hyper Transport.
Hmmmm...alliance er nok et for stærkt et ord!

MHT SUN's fyringsrunde er det et generelt tegn på afmatning og folks paranoide tendenser i forbindelse med WTC hændelsen, hvor SUN i forbindelse med sidstnævnte er gået ned med 43%. Men SUN er ikke den eneste her på kloden der har mærket det.

Både Intel, IBM og CISCO har lige afholdt fyringsrunder...er de på dødens rand ???

Live long and prosper...
Gravatar #22 - flywheel
4. nov. 2001 16:23
Thrawn : Alpha'en er solgt til Intel, hvilket definitivt giver den dødsstøddet. Dette gør Alpha'en til den tredje etablerede platform som har lidt døden på grund af Itanium.

Så det er helt legitimt at Alpha'en ikke er med...den eneste klage man kan sige at have er at Power ikke er taget med, der jo både bliver brugt på skrivebordet og nede i kælderen.

Live long and prosper...
Gravatar #23 - TcaT
4. nov. 2001 17:07
<STRONG>flywheel</STRONG>
Du har ret i at Sun har mistet meget til Linux, derfor undre det mig de laver en anti-trust mod MS, da den er lavet for at beskytte forbrugerne og ikke konkurrenterne.
Mon ikke frygten ligger i kommende forhold ved .NET / Java?
Eller også er det måske bare igen Sun der tuder overfor MS?

Måske er Hyper Transport guleroden? Men mon ikke AMD så kan se stort på muligheden, for at Sun ville bruge deres Athlon? Sun vil åbentbart til at benytte MS metoder, ved at lave forholdene sådan, at Suns software = Suns hardware?
Husk at råbe monopol her!

Mht. fyringerne er det rigtigt, at der er en vis mætning i markedet, men direkte give WTC bombningen for Suns nedtur, vil jeg nu ikke tro. Det var nok alligevel sket uden bombningen.

Du spørger om jeg tror, at IBM, Intel og Cisco er på dødens rand. Svaret er nej.
Grunden til dette er at deres marked er et andet og større end Suns.

Tager vi AMD/Intel sidder de jo på det kæmpe marked for X86, her kommer UltraSPARC vist i undertal. Er sikker på der findes flere servere der kører på X86 end UltraSPARC, men ret mig bare.

IBM har også et kæmpe marked af diverse harware produkter, servere, samt alverdens andre produkter.

Fællesnævneren her er deres store salg af hardware henvendt til privatbrugeren samt klientmaskiner, og der går nu altså en del flere klienter pr. server.

Til sidst har vi Cisco, men som det er idag er ordret router jo det samme som Cisco. På dette marked sidder de vist ganske solidt, måske lidt monopol agtigt? Samt deres anerkendte certificering.
Gravatar #24 - flywheel
4. nov. 2001 20:34
TcaT :

Du har ret i at Sun har mistet meget til Linux, derfor undre det mig de laver en anti-trust mod MS, da den er lavet for at beskytte forbrugerne og ikke konkurrenterne.
Mon ikke frygten ligger i kommende forhold ved .NET / Java?
Eller også er det måske bare igen Sun der tuder overfor MS?

Husk at sagen startede for næsten 7 år siden desuden ligner mest af alt en åben krig imellem de to - der ikke altid er fornuftstyret.....en del af mudderkasteriet rimer temmelig meget på "DU KAN SELV VÆRE BARNLIG - DIN SMØLFEPRUT!!!"

MHT .NET tror jeg ikke at SUN har den store frygt, Java er temmelig godt etableret - Java er ikke langt fra at hente C++ i global udbredelse ... hvor .NET her på det seneste har fået nogle gevaldige afklapsninger, senest SAP der fik nok af Redmonds arrogance ... Java har kort sagt fat i den lange ende på erhvervsmarkedet, noget som bla IBM har sørget for.
Selvfølgelig skal de ikke falde i søvn, men som det ser ud bør SUN ikke få angstanfald, hverken i elevatoren eller i kantinen.

Måske er Hyper Transport guleroden? Men mon ikke AMD så kan se stort på muligheden, for at Sun ville bruge deres Athlon?

AMD har sikkert problemer nok med at producere nok til privatmarkedet, men en kjæmpe som SUN er altid en god reference der mange steder tæller mere end at Dell eller Alcotini benytter Athlon i deres maskiner ... det er en vej ind på high-end markedet, hvor AMD desperat gerne vil ind - det er her at pengene er.

Sun vil åbentbart til at benytte MS metoder, ved at lave forholdene sådan, at Suns software = Suns hardware?
Husk at råbe monopol her!

Nope, er det 21% af UNIX server makedet de har (Eller er det IBM...hmmmmm) det vil jeg ikke kalde monopol.

Mht. fyringerne er det rigtigt, at der er en vis mætning i markedet, men direkte give WTC bombningen for Suns nedtur, vil jeg nu ikke tro. Det var nok alligevel sket uden bombningen.

I perioden efter bombningen har deres overskud ligget 43% under det estimerede...pga paranoia - hovedgrunden er stadig den generelle afmatning (Der sikkert yderligere er grunden til at Linux, OpenBSD og alle de gutter er ved at træde ind på den store scene) men det giver det hele et ekstra og fuldstændigt absurt knæk.

Du spørger om jeg tror, at IBM, Intel og Cisco er på dødens rand. Svaret er nej.
Grunden til dette er at deres marked er et andet og større end Suns.

Pointen var at en fyringsrunde ikke er det samme som at firmaet har en dødsdom hængende over hovedet.

Tager vi AMD/Intel sidder de jo på det kæmpe marked for X86, her kommer UltraSPARC vist i undertal. Er sikker på der findes flere servere der kører på X86 end UltraSPARC, men ret mig bare.

Der er ganske givet flere x86 baserede servere rundt omkring, men til gengæld koster de ikke det store ved siden af.

IBM har også et kæmpe marked af diverse harware produkter, servere, samt alverdens andre produkter.

IBM er en multikunstner der kan levere det de kan tjene mest på idag og imorgen...de trækker det hjem på pakkeløsninger, support og uddannelser (sidst jeg så efter var IBM den største enkelte levereandør af IT kurser og uddannelser).

Fællesnævneren her er deres store salg af hardware henvendt til privatbrugeren samt klientmaskiner, og der går nu altså en del flere klienter pr. server.

CISCO og Intel lever af high-end markedet men sælger til alle. AMD lever af low-end markedet og vil gerne ind på high-end markedet. IBM derimod lever rent af erhvervslivet, SOHO står ikke i deres ordbog ... de laver end ikke deres egne PC'ere mere, det står Acer for.

Til sidst har vi Cisco, men som det er idag er ordret router jo det samme som Cisco. På dette marked sidder de vist ganske solidt, måske lidt monopol agtigt? Samt deres anerkendte certificering.

Ganske rigtigt en monopolagtig tilstand....hørte på et tidspunkt noget om at 80% af internet traffikken på et eller andet tidspunkt blev ledt igennem en kasse med et CISCO logo på.

Live long and prosper...
Gravatar #25 - ccc34674
6. nov. 2001 07:17
AS400 har kørt med 64 bit længe..... og som altid halter resten af systemerne bagefter. Desuden uden nogen ændringer i software og deslige

--:| ccc34674 |:--
Gravatar #26 - knasknaz
7. nov. 2001 18:45
En helt anden ting: Jeg synes det kunne have været interessant med to afstemninger lige under hinanden - en med "hvilken platform TROR du vinder", og en med "hvilken en HÅBER du vinder?" Jeg tror der ville have været stor forskel i udfaldet af de to. ;-)
Personligt tror jeg at Intel vinder med deres IA-64, men jeg håber det ikke. For de er lige store nok til min smag (det lugter lidt af monopol, selvom AMD vistnok haler lidt ind på dem)
På den anden siden, synes jeg at x86-64 lyder til at være endnu en udvidelse af x86-teknologien (som gerne snart må DØ!!) Tager jeg fejl der?
Bottom line: Jeg så faktisk gerne en ren 64-bit teknologi tage over - fx. G4 / G5 eller lign.
Gravatar #27 - Polyvinylchlorid
7. nov. 2001 19:19
jeg savner commodore..
Gravatar #28 - EvilMother
8. nov. 2001 03:15
PowerPC... tak!
Gravatar #29 - brislingf
8. nov. 2001 09:45
Til RDX
Alphaen er ikke død, samsung har lige udmeldt at de har fået licens til at sende en ny type servere på marked med alpha cpuerne i.
/brisling
Gravatar #30 - flywheel
8. nov. 2001 19:16
brislingf : Udviklingen er ved at blive afviklet, den er stoppet på 21464 (Det flertrådede monster) hvilket gør at 21364 (En videreudvikling af den eksisterende kerne) nok bliver det sidste man kommer til at se - kort sagt fordi den i det store hele er færdig .... Ret trist de havde ellers lige fået lokket IBM til at hive deres fine fabrikationsprocesser frem....de flikkede lige en 1Ghz prototype dims sammen for at besegle aftalen. Dette træk skyldes mange-mange problemer med Samsung og deres fabrik.

Live long and prosper...
Gravatar #31 - baal
8. nov. 2001 21:45
TcaT & Flywheel:

Cisco har 95 % af Enterprise markedet hvad angår layer 4-5 switche. Kun Nortel er en reel konkurrent der.

Tilgengæld har det længe undret mig (nu vi taler om CPU'ere) at Cisco har brugt stort set alle typer af CPU der næsten findes i deres udstyr:

PIX firewall's: Pentium I-II-III
Catalyst 3500XL serien: Mips R????
Catalyst 6000: Mips R4000
Catalyst 10000: Power
Intrusion Detect: Sparc

Man skulle tro at det bedst kunne betale sig at holde sig til en eller 2 stykker? Og hvorfor Mips? De laver da ikke verdens hurtigste CPU'er idag?
Gravatar #32 - TcaT
8. nov. 2001 22:06
<STRONG>baal</STRONG>
Er enig med dig, men en Layer 5 switch har jeg nu aldrig hørt om?

Jeg kan heller ikke finde oplysninger om en Layer 5 switch hos http://www.cisco.com

Mener du ikke kun en Layer 4 switch (IP-Switch)? Da det normalt er en gateway der behandler de overstående lag?
Gravatar #33 - baal
8. nov. 2001 22:16
TcaT:

http://www.cisco.com/warp/public/cc/pd/si/11000/

Vi er enige om at der snakkes om?:

a) Application Layer 7 b) Presentation Layer 6 c) Session Layer 5 d) Transport Layer 4 e) Network Layer 3 f) Data Link Layer 2 g) Physical Layer 1
Gravatar #34 - TcaT
8. nov. 2001 22:56
<STRONG>baal</STRONG>

Pokkers, jeg må læse på min lektie :-)

Havde ikke hørt om lag 5 switche før, som switcher efter om det er tale eller video.

Jeg troede det "højeste" var lag 4 switche, der switcher efter TCP/UDP portnumre.

Men spændende at switchene overtager gateway'ens rolle.

ps. Jo, det var OSI modellens lag jeg snakkede om.
Gravatar #35 - baal
8. nov. 2001 23:33
<STRONG>TcaT:</STRONG>

Alt forladt : ) Udviklingen indenfor netværk går ligeså skræmmende hurtigst som alt andet IT, blot har det langt mindre opmærksomhed af den brede IT-befolkning, trods dets naturlige relevans. Det er længe siden (hvis nogensinde) jeg har set nyheder postet på newz.dk om nye Catalyst serier eller 3coms nye 3948 switche, eller de nye 802. air lan standarder. Og hvor blev 48C ATM af? Samt IPv6? 100 Gigabit Ethernet specs (Nåja, det er 40 Gigabit først og så siden 100)?

Vi netadmins er kraftigt underforsynet med 'nørd' sider, desværre...
Gravatar #36 - Wiking
21. nov. 2001 16:16
TCP/UDP Portnumre??
Nej, Efter IP adresser... tak.
Også kendt som en "Router".
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login