mboost-dp1

Har du en stand-alone DVD afspiller?

Gå til bund
Gravatar #1 - Malthe-man
3. dec. 2001 15:58
Hvis du har en Ok maskine, og et godt grafik kort, med tv-out, er det vel ligeså godt?
Gravatar #2 - _VeNtUrAx_
3. dec. 2001 16:08
ja... hvis du gider at leve med den satans susen der er fra en pc.

Jeg nyder nu at bare tænde for afspilleren og 2 sekunder efter er jeg klar til at se film. Men det er vel nok et luxus problem. Jeg havde på et tidspunkt et pioneer cd drev og et H+ kort, men det syntes jeg personlig var noget forfærdentlig skrammel, så jeg anskaffede mig en ordentlig afspiller og har _betemt_ ikke fortrudt det

Venligst _V_
Gravatar #3 - Malthe-man
3. dec. 2001 16:21
Jeg ville også gerne have en Dvd Afspiller...! Men min computer larmer nu ikke så meget..! Faktisk slet ikke ( eller også er jeg bare ved at være døv ) men det er sgu Ok kval, og jeg har et silent system... så...!
Gravatar #4 - Polyvinylchlorid
3. dec. 2001 16:41
hvis du alligevel smider kører lyden gennem din 3d ghetto blaster eller clockradio er det sikkert fint nok.
Gravatar #5 - ThumbsUp
3. dec. 2001 17:28
Det er i hvertfald ikke særlig bio-agtigt at sidde foran compen og glo film...og det må vel være meningen med dvd; at få et nogenlunde alternativ til bio-film ang kvalitet... ikke mindst lydmæssigt!

Personligt fatter jeg ikke folk der køber dvd-drev til comp'en hvis det er meningen de vil se dvd-film. Men det kan være jeg har misforstået et aller andet :)
Gravatar #6 - Malthe-man
3. dec. 2001 18:08
1. Jeg har et Souround sæt til min computer så lyden er også ok.
2. Jeg sagde også at jeg gerne ville have en, og:
3. Jeg skrev med TV-OUT ( det er sådan at man kan få det over på dit TV, hvis du ikke vidste det )
Gravatar #7 - ThumbsUp
3. dec. 2001 18:14
<STRONG>Malthe-man</STRONG>

aight, fair nok... havde overset din bemærkning om tv-out! Så giver mit indlæg ikke lige så meget mening. Men anyways så kan du vel aldrig få den samme lyd-kvalitet med et drev-dvd som i en standalone!? Hvis man altså går så meget op i lyd, that is!
Gravatar #8 - Malthe-man
3. dec. 2001 18:21
Det kommer an på:

Hvis du har et monster lydkort ( ligesom mig ) og nogle gode højtalere, skulle du kunne, en dvd skive, er en dvd skive, og mit drev læser det på samme måde som din Standalone dvdplayer...! men jeg vil da gerne indrømme at jeg aldrig ser dvd på min computer ( men jeg ser sgu heller ikke video ) jeg er mere til fjernsyn..!
Gravatar #9 - west
3. dec. 2001 18:55
Jeg har dvd in min pc. Det vil sige, jeg har ikk stand-alone dvd endnu .... øøøøh ......
Gravatar #10 - Fjolle
3. dec. 2001 19:25
Ja, jeg undrede mig også over en "stand-alone" i en pc :)

/Fjolle
Gravatar #11 - Malthe-man
3. dec. 2001 19:28
Det var ikke det jeg mente...!!!

Et dvd drev, læser en dvd på samme måde som en dvd player!
Gravatar #12 - Trentors
3. dec. 2001 21:04
Hmmm. Er en <STRONG>Playstation2</STRONG> og en <STRONG>X-Box</STRONG> stand-alone DVD-afspillere?
Gravatar #13 - Praetorian
3. dec. 2001 21:19
har et Creative DXR3 MPEG dekoder board i min computer, som er sat "sammen" med mit DVD drev. Og det fungerer glimrende. Jeg har en bedre billedekvalitet end nogle af de DVD afspillere jeg har set indtil videre (4000 Kr. klassen). Det eneste der halter efter er lyden idet at jeg har kørt lyden over mit gamle stereoanlæg idet at jeg ikke har råd til et surround anlæg. Mit løsning med DVD drev og MPEg kort har kostet mig 1500 Kr.
Og grunden til at jeg har et MPEG dekoder board istedet for bare at lade min CPu SW decode???. Fordi at da jeg købte mit DVD drev havde jeg en P-166MMX og den er ikke lige hurtig nok til at SW decode.
Gravatar #14 - Skarr
3. dec. 2001 21:20
Jeg har et DVD-drev i min comp, og jeg må indrømme, at det er den værste investering, der vedrører selvsamme comp.
Da jeg spillede Gladiator hakkede den hvert tredie sekund! Det er ikke fordi der er noget galt med min comp, så jeg ved ikke om det er DVD-en eller DVD-drevet... :(
Gravatar #15 - angelenglen
3. dec. 2001 21:48
jeg elsker min dejlige Nakamichi DVD'afspiller :)
Kombineret med min Sony Storskærms projektor og mit Nakamichi Surround anlæg med 15" aktiv sub, er den totale biograf-oplevelse hjemme - og så kan man pause hvis man skal på toilet!
Gravatar #16 - Praetorian
3. dec. 2001 22:23
Skarr:

det problem ahr jeg ikke med min Udgave af Gladiator på min computer, men hvad er specsne på din computer ????.
Gravatar #17 - angelenglen
4. dec. 2001 06:26
min Gladiator kører også perfekt både på PC og min standalone-afspiller....
Gravatar #18 - A-Taxx
4. dec. 2001 07:01
Jeg gider ikke investere i en DVD afspiller, og det er ligemeget om det er en stand alone eller et DVD drev!
Jeg er godt tilfreds med mine DivX film! - Dog er kval. ikke lige så go som en rigtig DVD, men jeg er sq ligeglad!
Gravatar #19 - gugi
4. dec. 2001 09:22
Hmm..

Hvis man alligevel køver en Denver, Lumatron eller hvad de nu hedder så har man samme latterlige billedkvalitet som med en PC.

Men er man glad for film skylder man dem at blive afspillet på en afspiller der får fulde kvalitet frem.

og så er der jo lige lyden.. Der færreste har et lydkort med digital output, endnu færre bruger det.
En DVD med Dolby Digital ellet <STRONG>dts </STRONG>- bør kunne nydes til fulde på et anlæg der kan dekode dette.

Men hvis du alligevel kun ser skodfilm, so be it!
Gravatar #20 - DynaBlast
4. dec. 2001 09:32
Har du en standalone DVD?

<STRONG>HVORFOR HELVEDE </STRONG>kan man så vælge "Kun i PC".. Hvad er det dog for en skrammel valgmulighed.. Spørgsmålet lyder igen. "Har du en standalone DVD".. så kan valg mulighederne <STRONG>KUN </STRONG>være.. <STRONG>JA </STRONG>eller <STRONG>NEJ</STRONG>
<STRONG></STRONG>
/dA bItcH
Gravatar #21 - Polyvinylchlorid
4. dec. 2001 10:00
JAAA !! for helvede ja ja jaj ja
Gravatar #22 - gugi
4. dec. 2001 10:47
DynaBlast, næsten korrekt.
Valget "Ikke endnu" er vel også på sin plads.

Dem der har valgt Kun en PC, må være dem der har Lumatron, Denver osv..
Gravatar #23 - Polyvinylchlorid
4. dec. 2001 11:30
<STRONG>malthe-man :</STRONG>
<STRONG>1. Jeg har et Souround sæt til min computer så lyden er også ok.</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>sammenlignet med hvad ?</STRONG>
Gravatar #24 - Malthe-man
4. dec. 2001 16:35
Hvis du havde læst lidt i debatten...! var der en, der havde skrevet at lyden var KANON DÅRLIG på en pc, så forklarede jeg ham at hvis man havde en ordentlig computer, med et monster lydkort ( ligesom mig ) og et Sourondsæt er lyden ligeså god ( hvis ikke bedre ) end på en Stand-alone!! Svar nok?
Gravatar #25 - Praetorian
4. dec. 2001 22:53
<STRONG>gugi</STRONG>:

Jeg har personligt bevidnet at min DVD løsning på min computer giver en bedre billedekvalitet set i forhold en nogle Dedikerede DVD afspillere i 4000 Kr. klassen
Gravatar #26 - Deternal
5. dec. 2001 13:09
Mit Pioneer drev kører FINT. Min Daewoo skærm er skarpere end 99% TV (lyd og billed mæssigt - og det KAN ses med DVD). Og lyd - well, kører noget af Creatives FPS gejl - men fixer nok noget sygere (Klipsh 5.1 + Hercules super ultra lyd kort) en gang jeg bliver rig - og lyder er efter min bedste overbevisning 95% af hvad den er hos en af mine venner som har højttalere for en 7000-8000 og en dvd afspiller til en 4000 på et lækker 34" fjernsyn (jaja - min Daewoo er kun 19" :P).

Jeg får et tv-kort + ir-kort om et par uger og så ryger fjernsynet ud - så får jeg musik, tv, dvd, divx, spil, produktivity, og fjernbetjening til 1 (én) enhed. HURRAH jeg sparer fandme gu'r plads ved det og skal ikke bruge en formue på at opgradere 4 systemer som i og for sig kan ryge ind i 1 kasse.

Og mine industri helikoptor roterblade (blæsere) vænner man sig hurtigt til - sq ik nogen af dem som har set filmz hos mig som har klaget anyway ;)
Gravatar #27 - Lullu
7. dec. 2001 10:38
<STRONG>I min kjomp har jeg lige fået Geforce 3 Ti 500 128Mb DDr, det virker optimalt! Og nu kører mit cristmas lemmings bare for vildt :D</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>Lullu</STRONG>
<STRONG></STRONG>
Gravatar #28 - Kaffe
8. dec. 2001 22:51
For at få noget ordentligt kram til at afspille DVD film, bør man faktisk gå i hifi-klubben og se på deres sortiment.
De har nok (efter min mening) det bedste kram man overhovedet kan få indenfor den afdeling...
Gravatar #29 - Polyvinylchlorid
8. dec. 2001 23:14
tape connection
Gravatar #30 - gugi
9. dec. 2001 11:10
Praetorian, du hvilken monitor (ja tv).
Hvad med lyden? Hvad med ease-of-use?
Gravatar #31 - Polyvinylchlorid
9. dec. 2001 18:22
jeg er nu tilfreds med min pioneer DV-444.

og af personlige erfaringer så er dvd fra computeren til grin men skal man bare se vcd eller andet i den dur er det da fint nok men en rigtig dvd skal ses på en ordenlig dvd afspiller..

lyden er og bliver sindsyg ringe hvis man afspiller fra computerens dvd drev.. (hvis vi snakker om de systemer normale mennesker har)
Gravatar #32 - Praetorian
9. dec. 2001 23:47
Gugi:

Mit DVD films softwarre til afspilning af DVD'er er rimelig simpelt. Men kan så Pt kun køre lyden i stereo da jeg ikke har et surround anlæg. Men billedkvalitetsmæssigt der er min løsning bedre end dem til 4000+Kr.
Gravatar #33 - Polyvinylchlorid
10. dec. 2001 09:17
hvilket dvd drev er det hvis man må spørge ????
Gravatar #34 - Praetorian
10. dec. 2001 21:54
Poly:

Matsushita (Panasonic) SR-8585 8/10 DVD Drev Firmware version 1x29 (Codefree), dette er mit dvd drev. Men bruger så et MPEG dekoder board til at dekode DVD'erne
Gravatar #35 - Lullu
11. dec. 2001 08:35
<STRONG>Hvad er prisniveauet på farveskærme? - jeg har tænkt mig at anskaffe mig en. Nogen har fortalt mig at Oswald er blå og nu VIL jeg vide hvad kulør Oswaldline har !</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>Lullu</STRONG>
Gravatar #36 - Sasquatch
12. dec. 2001 14:17
Hmm har selv både DVD i PC'en og som øøøh tjaaah skal vi kalde den for Stand alone Hi-Fi ikke 5 1/4" model.

Jeg fortryder aldrig! at jeg skiftede fra PC DVD (Toshiba 1401 SCSI) til Yamaha DVD-S796. Desuden vil jeg hellere høre dts fra en dts forstærker med 5.1 lyd. Den slår mine Philips 4.1 A3.500 snurre rundt lyd til hver en tid.

Desuden billedstørrelsen fra 17-21" -> 32-36". Jeg nyder mit 32" Loewe til fulde.....
Gravatar #37 - Praetorian
13. dec. 2001 20:00
Så er der jo dem der kan få 5.1 DTS lyd da jeg har et creative Live Player 1024 sammen med mit Creative DXR3 Mpeg Dekoder board. Så jeg kan faktisk vælge DTS output, så mangler kun en forstærker der kan bryge DTS.
Gravatar #38 - Polyvinylchlorid
13. dec. 2001 22:36
og så er der jo bare det at dts ikke er bare er en standard...
dyre komponenter gir bedre billed og lyd og dyre komponenter finder man absolut ikke på standard pc udstyr..
Gravatar #39 - Malthe-man
14. dec. 2001 10:04
<STRONG>Polyvinylchlorid </STRONG>
Du kan sgu da også få dyre komponenter til en pc...!!!!!! Men de billige kører som mange også har sagt meget bedre end dyre afspillere.. jeg vil da også gætte på at man skal have et digitalt fjernsyn for at få optimail ydelse..? Du kan købe et souroundsæt til 1300-1400 kroner som består af:
1 sub-woofer
5 satelit-højtalere
1 forstærker ( alt sammen til pc )
Hvis du så har et ordenligt grafikkort....! og en Ok maskine ( med dvd drev.... :) så skulle den være hjemme..!
Gravatar #40 - Praetorian
14. dec. 2001 10:08
Poly:

som sagt har en bedre billedkvalitet med min DVD løsning end en 4000 kr. Dedikeret DVD afspiller akn præstere.

Og hvem siger at bare fordi at det er PC udstyr at det så er billige dele. Nu fylder et DVD drev ikke særligt meget og det på grund af at der hele tiden sker nye opfindelser angående PC'er/computere.

Så derfor ville jeg mene at hvis Hi-FI producenter fulgte med udvikling så ville deres DVD afspillere næsten ligge på samme niveau eller lidt dyrere end PC dvd drev. Men nej de vil hellere rippe kunderne for en masse penge.
Gravatar #41 - Polyvinylchlorid
14. dec. 2001 12:19
du tar fejl..
Gravatar #42 - Praetorian
16. dec. 2001 22:13
Poly:

Angående hvilken del mener du at jeg tager fejl
Gravatar #43 - angelenglen
17. dec. 2001 07:16
eftersom PC'en har højere opløsning, har den naturligvis et klarere billed..

men deter ikke kun klart billed der har noget at sige for mig...
for mig er det mindst lige så vigtigt at kunne sidde i stuen med vennerne, uden at skulle have en larmende computer med larmende DVD-drev stående ved siden af, hvor man oven i købet skal bikse med TV-Out og software osv...

for mig er det alle pengene værd, bare at kunne smide en DVD i afspilleren og så få perfekt billed og lyd ud uden problemer overhovedet.

Det er dérfor jeg har en DVD-afspiller... Ikke fordi den måske har bedere eller ringere hardware-specs, men fordi den er hyggeligere og mere brugervenlig.
(Desuden har man ikke lyst til at skulle rode rundt med TV-Out kabler, software, region-unlock osv hvis man har en pige på besøg og bare skal chille out med en film fx... så er det eneste rigtige en DVD-afspiller...)
Gravatar #44 - Hektor
17. dec. 2001 07:19
Englen: i det sidste scenarie, så er det eneste rigtige da en god bog, en pejs, et stort tæppe og et par glas rødvin.
Gravatar #45 - Polyvinylchlorid
17. dec. 2001 08:49
foretrækker et par håndjern og en pisk
Gravatar #46 - Hektor
17. dec. 2001 09:06
PVC: Hvad du laver med Heavy Henning og Bøsse Bent, er ikke relevant, da vi snakker om en hyggeaften med en ung dame.
Gravatar #47 - Polyvinylchlorid
17. dec. 2001 09:11
hehe mr 13 tal du er nu nem nok.
Gravatar #48 - Polyvinylchlorid
17. dec. 2001 09:13
håndjern, pisk og ung dame kan da osse være hyggeligt/sjovt..
Gravatar #49 - Lullu
19. dec. 2001 14:07
<STRONG>Er der nogen der ved hvor man kan downloade Hugo? - jeg har lige fået internetforbildelse.</STRONG>

<STRONG>Lullu</STRONG>
Gravatar #50 - Praetorian
20. dec. 2001 14:11
<STRONG>Englen</STRONG>:

Skal ikke til at rode med ledninger da jeg ahr et MPEG dekorder board der er slutte til mit TV via SVHS stik til scartstik bag i fjernsynet
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login