mboost-dp1

Favorit assignment operator

Gå til bund
Gravatar #51 - pelikanen
22. jul. 2007 16:59
Ret sikker på at jeg er et langt bedre menneske fordi jeg IKKE ved hvad fanden det der gik ud på... Må være noget programmør-pis, CARE
Gravatar #52 - Mukke
22. jul. 2007 17:05
Jeg savner også ~=
Gravatar #53 - Erroneus
22. jul. 2007 17:33
Jeg bruger tit:

(^oo^)

Den er ret svinsk, men effektiv ... :o)
Gravatar #54 - Cyrack
22. jul. 2007 19:24
#50:

Det var vist en typo, skulle have været til err0r :-/ men hey, tag det som en mand og vær med i festen... eller noget :-)

Galdar1 & KaW:

Hvorfor ikke bare gøre sådan:

string sql = "SELECT * " +
" FROM " +
" sometable " +
" WHERE "+
" Expression1 AND " +
" Expression2";

Der er kun en assignment, compileren regner hurtigt ud at det kan concatoneres compiletime (ingen runtime string concatonering => hurtigere kode) og man skal ikke ændre variabel navn for hver linje hvis man beslutter sig for at strSql003 måske alligevel var et dårligt navn :-)

[Edit]

Hvis i vil poste kode, så kan man pakke det ind i [ code] kode her [/ code]. Newz bevarer dog ikke mellemrum (¤#%!#¤&"#¤). Og fjern selv mellemrum i tagsne ;-)
Gravatar #55 - truelz
22. jul. 2007 20:07
Ups, jeg havde ikke set :=, så jeg stemte =
= bruger jeg langt mest, men matematisk set er := den rigtige assignment operator, og desuden den man bruger i Mathcad, Mable og matlab.
Gravatar #56 - Xill
22. jul. 2007 21:37
jeg kan sq godt lide lidt VHDL

så jeg savner fx .. => .. som jo er "tilskrives"
Gravatar #58 - tgr
23. jul. 2007 07:50
Min foretrukne er klart *<|:)-|-
Gravatar #59 - Kian
23. jul. 2007 09:17
hvorfor ikke bare spørge hvilket favoritbogstav i alfabetet den enkelte bruger bedst kan li' - eller måske endnu bedre: favorittast på tastaturet...
Gravatar #60 - Kian
23. jul. 2007 09:27
Det var da et lorteargument. VB's logiske struktur med bla. at lave en End Something er jo fantastisk og gør det overskueligt - For-løkker mv i If-konstruktioner gør det pludseligt overskueligt når hver har sin måde at slutte på - desuden vil jeg også mene at if-konstuktioner er så meget mere logiske at læse end C#'s osv - VB er næsten som at skrive direkte engelsk til compileren og det er at fortrække fremfor under lige {} der i sig selv lige så godt kunne ha været ¤ eller € - C#'s syntax gir kun mening hvis man vil ha det til at gi mening - VB's gir mening hvis du kan engelsk - desuden kan sprogene det samme så der er ingen ko på isen.
Gravatar #61 - BeLLe
23. jul. 2007 10:47
jeg valgte :=
ikke fordi jeg ved hvad en assignment operator er men fordi det er en Hitler smily :D
Gravatar #62 - dummyddd
23. jul. 2007 13:07
Jeg valgte *= fordi den ofte er smart til matematiske ting, men jeg synes at det er for dårligt at |= ikke er med, er der ingen af jer der bruger flags?
Gravatar #63 - Montago.NET
23. jul. 2007 15:45
Til dem som skriver SQL som strings, må jeg da påstå at Stored Procedures er et bedre valg :)

Jeg valgte =()?:; fordi den er sååå nice !!!
savner den vildt meget i VB.NET
Gravatar #64 - arne_v
23. jul. 2007 16:33

Den siges at komme i 2008 alias 9.0.

Og forudsat at ens expressions er pæne (uden side effects) kan
du allerede idag bruge Iif.
Gravatar #65 - arne_v
23. jul. 2007 16:34

Med hensyn til stored procedures så er der faktisk projekter/produkter,
hvor database portabilitet betyder noget.
Gravatar #66 - vision-dk
23. jul. 2007 17:05
Jeg er nu ret glad for = ()?:
Den skal bare kun bruges i relativt simple sammenhænge, så man ikke ender med nestede udgaver, som #42 giver et eksempel på. Hvis man holder den på ét niveau kan den faktisk øge overblikket gevaldigt i en metode, der ellers kan komme til at fylde langt mere end den anbefalede skærmhøjde.
Gravatar #67 - mv
23. jul. 2007 18:02
Ja hvorfor er der ikke <= og => fra VHDL? :-(
Gravatar #68 - zorika
24. jul. 2007 08:14
Det er vidst lidt for tidligt på dagen, til at læse disse skod sætninger... hold kæft man!... det er lige før jeg allerede er stiv pga jer!
Gravatar #69 - steffanp
24. jul. 2007 13:33
Man kan da ikke skrive "unsafe code" i VB .NET, lige som man kan i C#? Og når man skal lave windows API calls (altså uden om .NET), så er det noget nemmere (og nemmere at læse) i C#.
Gravatar #70 - arne_v
24. jul. 2007 13:46

Det er rigtigt at du ikke kan skrive unsafe kode i VB.NET, men det
bør du nu heller ikke gøre i C#.

Jeg kan ikke forstå dit argument med DllImport.

[DllImport("msvcrt.dll")]
public static extern int system(string cmd);

<DllImport("msvcrt.dll")> _
Public Shared Function system(ByVal cmd As String) As Integer

ser altså ret ens ud i mine øjne.
Gravatar #71 - Mnc
24. jul. 2007 17:20
= ()?:
Samme som #6
Gravatar #72 - rasmoo
26. jul. 2007 08:25

Der kan være "nemmere" at lave lidt pointergymnastik end at trækkes med Marshal. Det er jo ikke alle der kan tillade sig at skrive langsom og voluminøs kode.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login