mboost-dp1
Favorit assignment operator
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Ret sikker på at jeg er et langt bedre menneske fordi jeg IKKE ved hvad fanden det der gik ud på... Må være noget programmør-pis, CARE
#50:
Det var vist en typo, skulle have været til err0r :-/ men hey, tag det som en mand og vær med i festen... eller noget :-)
Galdar1 & KaW:
Hvorfor ikke bare gøre sådan:
Der er kun en assignment, compileren regner hurtigt ud at det kan concatoneres compiletime (ingen runtime string concatonering => hurtigere kode) og man skal ikke ændre variabel navn for hver linje hvis man beslutter sig for at strSql003 måske alligevel var et dårligt navn :-)
[Edit]
Hvis i vil poste kode, så kan man pakke det ind i [ code] kode her [/ code]. Newz bevarer dog ikke mellemrum (¤#%!#¤&"#¤). Og fjern selv mellemrum i tagsne ;-)
Det var vist en typo, skulle have været til err0r :-/ men hey, tag det som en mand og vær med i festen... eller noget :-)
Galdar1 & KaW:
Hvorfor ikke bare gøre sådan:
string sql = "SELECT * " +
" FROM " +
" sometable " +
" WHERE "+
" Expression1 AND " +
" Expression2";
Der er kun en assignment, compileren regner hurtigt ud at det kan concatoneres compiletime (ingen runtime string concatonering => hurtigere kode) og man skal ikke ændre variabel navn for hver linje hvis man beslutter sig for at strSql003 måske alligevel var et dårligt navn :-)
[Edit]
Hvis i vil poste kode, så kan man pakke det ind i [ code] kode her [/ code]. Newz bevarer dog ikke mellemrum (¤#%!#¤&"#¤). Og fjern selv mellemrum i tagsne ;-)
Det var da et lorteargument. VB's logiske struktur med bla. at lave en End Something er jo fantastisk og gør det overskueligt - For-løkker mv i If-konstruktioner gør det pludseligt overskueligt når hver har sin måde at slutte på - desuden vil jeg også mene at if-konstuktioner er så meget mere logiske at læse end C#'s osv - VB er næsten som at skrive direkte engelsk til compileren og det er at fortrække fremfor under lige {} der i sig selv lige så godt kunne ha været ¤ eller € - C#'s syntax gir kun mening hvis man vil ha det til at gi mening - VB's gir mening hvis du kan engelsk - desuden kan sprogene det samme så der er ingen ko på isen.
Det var da et lorteargument. VB's logiske struktur med bla. at lave en End Something er jo fantastisk og gør det overskueligt - For-løkker mv i If-konstruktioner gør det pludseligt overskueligt når hver har sin måde at slutte på - desuden vil jeg også mene at if-konstuktioner er så meget mere logiske at læse end C#'s osv - VB er næsten som at skrive direkte engelsk til compileren og det er at fortrække fremfor under lige {} der i sig selv lige så godt kunne ha været ¤ eller € - C#'s syntax gir kun mening hvis man vil ha det til at gi mening - VB's gir mening hvis du kan engelsk - desuden kan sprogene det samme så der er ingen ko på isen.
Til dem som skriver SQL som strings, må jeg da påstå at Stored Procedures er et bedre valg :)
Jeg valgte =()?:; fordi den er sååå nice !!!
savner den vildt meget i VB.NET
Jeg valgte =()?:; fordi den er sååå nice !!!
savner den vildt meget i VB.NET
Jeg er nu ret glad for = ()?:
Den skal bare kun bruges i relativt simple sammenhænge, så man ikke ender med nestede udgaver, som #42 giver et eksempel på. Hvis man holder den på ét niveau kan den faktisk øge overblikket gevaldigt i en metode, der ellers kan komme til at fylde langt mere end den anbefalede skærmhøjde.
Den skal bare kun bruges i relativt simple sammenhænge, så man ikke ender med nestede udgaver, som #42 giver et eksempel på. Hvis man holder den på ét niveau kan den faktisk øge overblikket gevaldigt i en metode, der ellers kan komme til at fylde langt mere end den anbefalede skærmhøjde.
Det er vidst lidt for tidligt på dagen, til at læse disse skod sætninger... hold kæft man!... det er lige før jeg allerede er stiv pga jer!
Det er rigtigt at du ikke kan skrive unsafe kode i VB.NET, men det
bør du nu heller ikke gøre i C#.
Jeg kan ikke forstå dit argument med DllImport.
ser altså ret ens ud i mine øjne.
Det er rigtigt at du ikke kan skrive unsafe kode i VB.NET, men det
bør du nu heller ikke gøre i C#.
Jeg kan ikke forstå dit argument med DllImport.
[DllImport("msvcrt.dll")]
public static extern int system(string cmd);
<DllImport("msvcrt.dll")> _
Public Shared Function system(ByVal cmd As String) As Integer
ser altså ret ens ud i mine øjne.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.