mboost-dp1
Bruger du Twitter?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jep, læser dagligt, poster et par gange om ugen, måske sjældnere.
Læser/poster primært nørd/radioamatør ting. En god måde at få et indblik i hvad der rører sig rundt omkring, særligt at blive opdateret på nyheder som man måske havde overset selv.
@trylleklovn
Læser/poster primært nørd/radioamatør ting. En god måde at få et indblik i hvad der rører sig rundt omkring, særligt at blive opdateret på nyheder som man måske havde overset selv.
@trylleklovn
All day long.
Man finder simpelthen ikke et bedre teknisk netværk. Stort set alle er på, og det er nemt og uformelt at komme i kontakt med udviklere over hele verden.
Det giver en mere direkte kanal til at diskuttere problemer og forbedringer til produkter/teknologier eller open source, end hvis man skulle igennem officielle kanaler.
Lidt ligesom IRC i gamle dage. Bare med den ændring, at folk ikke længere skal være online for at modtage din besked.
@windcape
Man finder simpelthen ikke et bedre teknisk netværk. Stort set alle er på, og det er nemt og uformelt at komme i kontakt med udviklere over hele verden.
Det giver en mere direkte kanal til at diskuttere problemer og forbedringer til produkter/teknologier eller open source, end hvis man skulle igennem officielle kanaler.
Lidt ligesom IRC i gamle dage. Bare med den ændring, at folk ikke længere skal være online for at modtage din besked.
@windcape
Skriver ikke så meget derinde mere, men følger en 18 stykker, mest komikere og skuespillere, samt lidt organisationer/firmaer..
syntes personligt at det er et kanon godt sted at få informationer fra firmaer og enkelt personer som man er interesseret i :)
Læser lidt fra tid til anden hvis jeg keder mig og husker det. Jeg mangler stadig at finde nogle rigtig interessante personer/firmaer at følge. Indtil videre er det kun CBT Nuggets, men de poster også på Facebook så meh :)
Og så længe iPhone ikke har noget ordenligt notifikationssystem så er Twitter ubrugeligt derpå.
Og så længe iPhone ikke har noget ordenligt notifikationssystem så er Twitter ubrugeligt derpå.
Magten (14) skrev:Og så længe iPhone ikke har noget ordenligt notifikationssystem så er Twitter ubrugeligt derpå.
Du kunne jailbreake den.
Magten (22) skrev:Ah fes, mente da du havde iPhone :p
Det er nu ellers korrekt. Jeg har en iPhone, men jeg bruger den ikke længere.
Yes, jeg gør. Genialt som nyheds-feed via et browser-plugin som fx. Twitter Notifier til Chrome.
255!Systran (27) skrev:Jeg har overvejet at oprette en konto, men jeg har simpelthen svært ved at forestille mig at holde mig så kortfattet hele tiden! Der skal jo både være plads til superlativer, indskudte sætninger, bandeord, masser af udråbstegn og jeg ved ikke hvad. Suk...
Yes! Bruger det dagligt. Verdens mest effektive måde at følge lige de personer du ønsker, og sprede nyheder. @JonasDonbaek
Jeg oprettede en konto med base i Teheran, Iran, dengang der var oprør. Har skrevet tre tweeeeets siden, og ændret min placering til den rigtige. Det underligste er snart, at jeg har et par followers, bl.a. en som jeg ikke kender. Har aldrig skrevet noget fornuftigt så hvorfor han gider følge mig forstår jeg slet ikke..
Daniel-Dane (21) skrev:Dunno, jeg bruger Android, så ingen problemer der. :D
Eksempel.
"Son, no one gives a shit about all the things your cell phone does. You didn't invent it, you just bought it. Anybody can do that."
Alrekr (33) skrev:Jeg oprettede en konto med base i Teheran, Iran, dengang der var oprør. Har skrevet tre tweeeeets siden, og ændret min placering til den rigtige. Det underligste er snart, at jeg har et par followers, bl.a. en som jeg ikke kender. Har aldrig skrevet noget fornuftigt så hvorfor han gider følge mig forstår jeg slet ikke..
Jeg får et par nye om ugen, også forsvinder der ofte et par stykker igen. De fleste folk som i forvejen følger 1500 personer, altså folk der bare følger alt..
Der findes(fandtes?) en del bots som bare følger random mennesker, til folk som f.eks. har købt 10.000 followers, der for at de skal ligne som rigtige mennesker, skal de selv have nogle followers og nogle random tweets..
Bruger det kun til at følge med i hvad folkende fra Mojang skriver og håper på jeg får en nyhed lige så snart den har set dagens lys.
Hvad kan man bruge Twitter til?
Flere skriver nyhedsfeeds, hvad jeg bedst kan se Twitter som, men hvordan er nyheder på x tegn bedre end newz.dk eller nyheder direkte hos firmaer selv via RRS (f.eks)?
Jeg spørger fordi jeg ikke rigtig kan se pointen i Twitter, men er egentlig ret interesseret. Jeg ville bare ikke vide hvad jeg skulle bruge det til. Jeg kan bare ikke se hvordan Twitter skiller sig ud fra allerede eksisterende kanaler, andet end en stor begrænsning på antal tegn.
Flere skriver nyhedsfeeds, hvad jeg bedst kan se Twitter som, men hvordan er nyheder på x tegn bedre end newz.dk eller nyheder direkte hos firmaer selv via RRS (f.eks)?
Hvordan adskiller det sig fra firmaers egne support-forummer?Windcape (4) skrev:Man finder simpelthen ikke et bedre teknisk netværk. Stort set alle er på, og det er nemt og uformelt at komme i kontakt med udviklere over hele verden.
Jeg spørger fordi jeg ikke rigtig kan se pointen i Twitter, men er egentlig ret interesseret. Jeg ville bare ikke vide hvad jeg skulle bruge det til. Jeg kan bare ikke se hvordan Twitter skiller sig ud fra allerede eksisterende kanaler, andet end en stor begrænsning på antal tegn.
ktg (41) skrev:Flere skriver nyhedsfeeds, hvad jeg bedst kan se Twitter som, men hvordan er nyheder på x tegn bedre end newz.dk eller nyheder direkte hos firmaer selv via RRS (f.eks)?
Fordi de ofte skrives af personerne selv, journalister, udviklere, etc. Og da det kun er 140 tegn, så er det meget mere uformelt "jeg informerer lige", end hvis de skal til at skrive en hel artikel om emnet, hvilket gør at der kommer oftere og nyere opdateringer.
Og så er det rent faktisk muligt at komme igennem til nogle af de mennesker, der sidder med fingrene i tingene, i stedet for at skulle gennem en eller anden håbløs forhindringsbane for at komme med en lille kommentar, der måske kan gøre en forskel.
ktg (41) skrev:Flere skriver nyhedsfeeds, hvad jeg bedst kan se Twitter som, men hvordan er nyheder på x tegn bedre end newz.dk eller nyheder direkte hos firmaer selv via RRS (f.eks)?
At du ikke selv skal sidde og screene oceaner af sites igennem for at finde de interessante nyheder. Jeg besøger 3 sider fast som du ikke gør, og omvendt. Sammen besøger vi 6 sider og screener igennem.
Helt generelt er der en lang række personer som står for nyheder, information og interessante inputs. Disse er så fordelt på forskellige interesseområder som fx. SEO, Social media, branding, mode, samfundsrelevante emner, generelle nyheder, internationale nyheder.
Twitter = asynkron IRC, hvor du selv vælger hvem der har +v.
Al denne snak om Twitter, samt det fact at antallet af underholdende/interessante tweets fra NFL spillere. Så har jeg bestemt mig for at give Twitter en chance til.
Og så kommer mit spørgsmål:
Findes der en service der samler alle tweets der bliver skrevet fra NFL spillere, trænere, ejere etc. på en nem og overskuelig.
Jeg mindes at have hørt om den type services (blandt andet en der samler alle tweets der er relevant i forhold til folketinget). Men findes den type service i NFL sammenhæng?
Og så kommer mit spørgsmål:
Findes der en service der samler alle tweets der bliver skrevet fra NFL spillere, trænere, ejere etc. på en nem og overskuelig.
Jeg mindes at have hørt om den type services (blandt andet en der samler alle tweets der er relevant i forhold til folketinget). Men findes den type service i NFL sammenhæng?
Alle anbefaler Twitter - men jeg kan ikke lige se, hvordan det skulle være muligt at finde tid også til det - ind imellem Google Plus, Facebook osv.
Well, der er jo ingen som tvinger dig til at bruge twitter.....Tekstforfatter (45) skrev:Alle anbefaler Twitter - men jeg kan ikke lige se, hvordan det skulle være muligt at finde tid også til det - ind imellem Google Plus, Facebook osv.
nu skal du ikke blive lige som terramarkjensen (47) skrev:Det sagde han da heller ikke at der var. Anbefaling != tvang
Jeg er da endnu ikke begyndt at underskrive med mit navn og en eller anden dum sætning :).
markjensen - and so it begins.. oh fuck
markjensen - and so it begins.. oh fuck
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.