mboost-dp1

Bruger du Twitter?

Gå til bund
Gravatar #1 - flywheel
15. aug. 2011 06:32
Derimod benyttes Identi.ca ganske flittigt.
Gravatar #2 - trylleklovn
15. aug. 2011 06:51
Jep, læser dagligt, poster et par gange om ugen, måske sjældnere.
Læser/poster primært nørd/radioamatør ting. En god måde at få et indblik i hvad der rører sig rundt omkring, særligt at blive opdateret på nyheder som man måske havde overset selv.

@trylleklovn
Gravatar #3 - Daniel-Dane
15. aug. 2011 07:22
Jeg har læst @notch et par gange.

woop woop
Gravatar #4 - Windcape
15. aug. 2011 07:36
All day long.

Man finder simpelthen ikke et bedre teknisk netværk. Stort set alle er på, og det er nemt og uformelt at komme i kontakt med udviklere over hele verden.

Det giver en mere direkte kanal til at diskuttere problemer og forbedringer til produkter/teknologier eller open source, end hvis man skulle igennem officielle kanaler.

Lidt ligesom IRC i gamle dage. Bare med den ændring, at folk ikke længere skal være online for at modtage din besked.

@windcape
Gravatar #5 - Ronson ⅍
15. aug. 2011 07:59
Har aldrig brugt det og kan ikke se nogen grund til at begynde. [url= about sums it up.[/url]
Gravatar #6 - MiniatureZeus
15. aug. 2011 08:08
Skriver ikke så meget derinde mere, men følger en 18 stykker, mest komikere og skuespillere, samt lidt organisationer/firmaer..
Gravatar #7 - Thalion
15. aug. 2011 08:25
Ja, bruger den som et et nyhedsfeed.

Så det er meget sjældent jeg selv skriver noget.
Gravatar #8 - mrtb
15. aug. 2011 08:42
Bruger typisk Twitter når en eller anden service er nede.. Så har de for det meste en Twitter konto hvorpå de holder folk opdaterede om hvad status er.
Gravatar #9 - OxxY
15. aug. 2011 09:20
Stemte blankt. Har ikke nogen konto, og har hverken gjort mig overvejelser om jeg skal eller ikke skal have en.
Gravatar #10 - Azarion
15. aug. 2011 15:24
syntes personligt at det er et kanon godt sted at få informationer fra firmaer og enkelt personer som man er interesseret i :)
Gravatar #11 - zymes
15. aug. 2011 16:38
Ja, dagligt. Følger en masse og spammer selv lort ud fra højre og venstre, men det smarte er jo så at folk der ikk gider høre på mig bare kan lade være at følge mig :P
Gravatar #12 - Cloud02
15. aug. 2011 18:24
Yep. Det fungerer som mit filter for at få samfundsnyheder og tech-nyheder.
Gravatar #13 - Chewy
15. aug. 2011 18:29
Har en konto, men den eneste jeg følger er CERN. Og jeg har ikke gidet at sætte en twitterkonto op på de sidste par mobiler. Så jeg aner ikke hvad de smider ud af info længere...
Gravatar #14 - Magten
15. aug. 2011 18:48
Læser lidt fra tid til anden hvis jeg keder mig og husker det. Jeg mangler stadig at finde nogle rigtig interessante personer/firmaer at følge. Indtil videre er det kun CBT Nuggets, men de poster også på Facebook så meh :)

Og så længe iPhone ikke har noget ordenligt notifikationssystem så er Twitter ubrugeligt derpå.
Gravatar #15 - Windcape
15. aug. 2011 18:50
Magten (14) skrev:
Og så længe iPhone ikke har noget ordenligt notifikationssystem så er Twitter ubrugeligt derpå.
You need a Windows Phone with Mango :p
Gravatar #16 - Magten
15. aug. 2011 18:51
Windcape (15) skrev:
You need a Windows Phone with Mango :p
Jeg går kun og venter på der kommer nogle telefoner! :P
Gravatar #17 - Daniel-Dane
15. aug. 2011 18:53
Magten (14) skrev:

Du kunne jailbreake den.
Gravatar #18 - Magten
15. aug. 2011 18:54
Daniel-Dane (17) skrev:
Du kunne jailbreake den.
Det giver jo ikke ligefrem bedre notifikationer?
Gravatar #19 - Daniel-Dane
15. aug. 2011 18:58
Google/Cydia is your friend. Der er flere programmer, som netop gør det.
Gravatar #20 - Magten
15. aug. 2011 19:07
Giv gerne et eksempel. Jeg har kun fundet elendige lappeløsninger indtil videre..
Gravatar #21 - Daniel-Dane
15. aug. 2011 19:14
Dunno, jeg bruger Android, så ingen problemer der. :D

Eksempel.
Gravatar #22 - Magten
15. aug. 2011 19:16
Ah fes, mente da du havde iPhone :p

Har prøvet den der og nogle stykker mere, men det bliver aldrig rigtig godt :(
Gravatar #23 - Daniel-Dane
15. aug. 2011 20:23
Magten (22) skrev:
Ah fes, mente da du havde iPhone :p

Det er nu ellers korrekt. Jeg har en iPhone, men jeg bruger den ikke længere.
Gravatar #25 - Taxwars
15. aug. 2011 20:52
Har det som plugin i browseren, så den kører automatisk hele dagen. Google køber Motorla? Ved de 5 sekunder efter det er offentliggjort fordi Google Tweeter om det. etc
Gravatar #26 - BlackFalcon
15. aug. 2011 21:16
Yes, jeg gør. Genialt som nyheds-feed via et browser-plugin som fx. Twitter Notifier til Chrome.
Gravatar #27 - Systran
15. aug. 2011 21:40
Jeg har overvejet at oprette en konto, men jeg har simpelthen svært ved at forestille mig at holde mig så kortfattet hele tiden! Der skal jo både være plads til superlativer, indskudte sætninger, bandeord, masser af udråbstegn og jeg ved ikke hvad. Suk...
Gravatar #28 - Ronson ⅍
15. aug. 2011 22:15
Systran (27) skrev:
Jeg har overvejet at oprette en konto, men jeg har simpelthen svært ved at forestille mig at holde mig så kortfattet hele tiden! Der skal jo både være plads til superlativer, indskudte sætninger, bandeord, masser af udråbstegn og jeg ved ikke hvad. Suk...
255!
Gravatar #29 - BlackFalcon
16. aug. 2011 06:30
Ronson (28) skrev:
255!

140 faktisk
Gravatar #30 - Brugernavn
16. aug. 2011 06:40
Nej. Internettet må undvære beskeder som "Henter mælk i Netto™" fra min side.
Gravatar #31 - Jonasdonbaek
16. aug. 2011 08:11
Yes! Bruger det dagligt. Verdens mest effektive måde at følge lige de personer du ønsker, og sprede nyheder. @JonasDonbaek
Gravatar #32 - Robotusch
16. aug. 2011 08:46
Bruger det af og til til at indsende kommentarer til BBC's dækning af Middlesex CCC's kampe, men ellers ikke til ret meget andet.
Gravatar #33 - Alrekr
16. aug. 2011 11:44
Jeg oprettede en konto med base i Teheran, Iran, dengang der var oprør. Har skrevet tre tweeeeets siden, og ændret min placering til den rigtige. Det underligste er snart, at jeg har et par followers, bl.a. en som jeg ikke kender. Har aldrig skrevet noget fornuftigt så hvorfor han gider følge mig forstår jeg slet ikke..
Gravatar #34 - Ronson ⅍
16. aug. 2011 12:13
BlackFalcon (29) skrev:
140 faktisk
wat

Der var 255 tegn i hans tekst, et tydeligt tegn på at han ikke kan holde sig til 140.
Gravatar #35 - LinguaIgnota
16. aug. 2011 12:27
Daniel-Dane (21) skrev:
Dunno, jeg bruger Android, så ingen problemer der. :D

Eksempel.

"Son, no one gives a shit about all the things your cell phone does. You didn't invent it, you just bought it. Anybody can do that."
Gravatar #36 - Daniel-Dane
16. aug. 2011 12:35
Gravatar #37 - Caek of Doom
16. aug. 2011 16:56
Jeg har en konto, men jeg glemmer som regel at bruge den.
Gravatar #38 - zymes
16. aug. 2011 20:34
Alrekr (33) skrev:
Jeg oprettede en konto med base i Teheran, Iran, dengang der var oprør. Har skrevet tre tweeeeets siden, og ændret min placering til den rigtige. Det underligste er snart, at jeg har et par followers, bl.a. en som jeg ikke kender. Har aldrig skrevet noget fornuftigt så hvorfor han gider følge mig forstår jeg slet ikke..

Jeg får et par nye om ugen, også forsvinder der ofte et par stykker igen. De fleste folk som i forvejen følger 1500 personer, altså folk der bare følger alt..
Gravatar #39 - MiniatureZeus
16. aug. 2011 20:40
Der findes(fandtes?) en del bots som bare følger random mennesker, til folk som f.eks. har købt 10.000 followers, der for at de skal ligne som rigtige mennesker, skal de selv have nogle followers og nogle random tweets..
Gravatar #40 - csstener(^,^)
16. aug. 2011 21:55
Bruger det kun til at følge med i hvad folkende fra Mojang skriver og håper på jeg får en nyhed lige så snart den har set dagens lys.
Gravatar #41 - ktg
17. aug. 2011 12:03
Hvad kan man bruge Twitter til?

Flere skriver nyhedsfeeds, hvad jeg bedst kan se Twitter som, men hvordan er nyheder på x tegn bedre end newz.dk eller nyheder direkte hos firmaer selv via RRS (f.eks)?

Windcape (4) skrev:
Man finder simpelthen ikke et bedre teknisk netværk. Stort set alle er på, og det er nemt og uformelt at komme i kontakt med udviklere over hele verden.
Hvordan adskiller det sig fra firmaers egne support-forummer?

Jeg spørger fordi jeg ikke rigtig kan se pointen i Twitter, men er egentlig ret interesseret. Jeg ville bare ikke vide hvad jeg skulle bruge det til. Jeg kan bare ikke se hvordan Twitter skiller sig ud fra allerede eksisterende kanaler, andet end en stor begrænsning på antal tegn.
Gravatar #42 - trylleklovn
17. aug. 2011 12:20
ktg (41) skrev:
Flere skriver nyhedsfeeds, hvad jeg bedst kan se Twitter som, men hvordan er nyheder på x tegn bedre end newz.dk eller nyheder direkte hos firmaer selv via RRS (f.eks)?

Fordi de ofte skrives af personerne selv, journalister, udviklere, etc. Og da det kun er 140 tegn, så er det meget mere uformelt "jeg informerer lige", end hvis de skal til at skrive en hel artikel om emnet, hvilket gør at der kommer oftere og nyere opdateringer.

Og så er det rent faktisk muligt at komme igennem til nogle af de mennesker, der sidder med fingrene i tingene, i stedet for at skulle gennem en eller anden håbløs forhindringsbane for at komme med en lille kommentar, der måske kan gøre en forskel.
Gravatar #43 - Cloud02
17. aug. 2011 13:21
ktg (41) skrev:

At du ikke selv skal sidde og screene oceaner af sites igennem for at finde de interessante nyheder. Jeg besøger 3 sider fast som du ikke gør, og omvendt. Sammen besøger vi 6 sider og screener igennem.
Helt generelt er der en lang række personer som står for nyheder, information og interessante inputs. Disse er så fordelt på forskellige interesseområder som fx. SEO, Social media, branding, mode, samfundsrelevante emner, generelle nyheder, internationale nyheder.

Twitter = asynkron IRC, hvor du selv vælger hvem der har +v.
Gravatar #44 - Chewy
18. aug. 2011 20:02
Al denne snak om Twitter, samt det fact at antallet af underholdende/interessante tweets fra NFL spillere. Så har jeg bestemt mig for at give Twitter en chance til.
Og så kommer mit spørgsmål:
Findes der en service der samler alle tweets der bliver skrevet fra NFL spillere, trænere, ejere etc. på en nem og overskuelig.
Jeg mindes at have hørt om den type services (blandt andet en der samler alle tweets der er relevant i forhold til folketinget). Men findes den type service i NFL sammenhæng?
Gravatar #45 - Tekstforfatter
24. aug. 2011 15:46
Alle anbefaler Twitter - men jeg kan ikke lige se, hvordan det skulle være muligt at finde tid også til det - ind imellem Google Plus, Facebook osv.
Gravatar #46 - csstener(^,^)
24. aug. 2011 22:18
Tekstforfatter (45) skrev:
Alle anbefaler Twitter - men jeg kan ikke lige se, hvordan det skulle være muligt at finde tid også til det - ind imellem Google Plus, Facebook osv.
Well, der er jo ingen som tvinger dig til at bruge twitter.....
Gravatar #47 - markjensen
27. aug. 2011 10:27
Det sagde han da heller ikke at der var. Anbefaling != tvang
Gravatar #48 - csstener(^,^)
27. aug. 2011 17:54
markjensen (47) skrev:
Det sagde han da heller ikke at der var. Anbefaling != tvang
nu skal du ikke blive lige som terra
Gravatar #49 - markjensen
27. aug. 2011 21:35
Jeg er da endnu ikke begyndt at underskrive med mit navn og en eller anden dum sætning :).

markjensen - and so it begins.. oh fuck
Gravatar #50 - csstener(^,^)
27. aug. 2011 21:56
markjensen (49) skrev:
Jeg er da endnu ikke begyndt at underskrive med mit navn og en eller anden dum sætning :).

markjensen - and so it begins.. oh fuck
you just did
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login