Belgiske forskere finder, at Tesla Model X kan låses op via Bluetooth Low Energy.
Forskere fra University of Leuven i Belgien har tidligere fundet sikkerhedsfejl ved Teslas Model X.
De informerede Tesla herom, som var nødsaget til at udgive en opdatering på deres over-the-air-software, der skulle løse problemet.
Over-the-air-software muliggør, at bilen kan låses op ved at trykke på nøglen eller blot ved at bevæge sig hen mod bilen.
Nu har forskerne fundet en sikkerhedsfejl i Model X, som betyder, at den kan hackes til at låse op via Bluetooth Low Energy (BLE).
Med udstyr for få hundrede dollars kunne forskerne hacke sig ind i en låst Model X til 80-100.000 dollars via BLE på et minut fra en 30-meters afstand.
De kunne ydermere få adgang til bilens diagnosticeringscenteret, som betød, at de kunne tilføre en modificeret nøgle til bilen.
Sikkerhedsfejlen demonstreres i nedenstående video:
Gad vidst om forsikringsselskaberne dækker den slags tyveri.
Vil umiddelbart sige at de gør, men du skal kunne godtgøre det.
Har der ikke været en dokumentarudsendelse om at forsikringsselskaberne nægter at betale hvis tyvene bruger avanceret udstyr til at bryde ind og stjæle en bil, fordi der ingen fysiske beviser er på bilen. Ofte får ejeren selv skylden for at bilen er væk af forsikringselskabet og derved ikke for dækket tyveriet.
Hvis man får sin bil stjålet, bør den blive dækket af forsikringen. Kravet er vist at man skal aflevere begge nøgler til bilen. Så længe man ikke har bilen, kan man jo ikke se om der er brugt advanceret udstyr eller ej. Hvis den bliver fundet engang tilhøre den bare forsikringsselvskabet.
Gad vidst om forsikringsselskaberne dækker den slags tyveri.
Vil umiddelbart sige at de gør, men du skal kunne godtgøre det.
Har der ikke været en dokumentarudsendelse om at forsikringsselskaberne nægter at betale hvis tyvene bruger avanceret udstyr til at bryde ind og stjæle en bil, fordi der ingen fysiske beviser er på bilen. Ofte får ejeren selv skylden for at bilen er væk af forsikringselskabet og derved ikke for dækket tyveriet.
Det har der ja.
Jeg kan godt huske at jeg har set nogle af dem engang.
Gad vidst om forsikringsselskaberne dækker den slags tyveri.
Vil umiddelbart sige at de gør, men du skal kunne godtgøre det.
Har der ikke været en dokumentarudsendelse om at forsikringsselskaberne nægter at betale hvis tyvene bruger avanceret udstyr til at bryde ind og stjæle en bil, fordi der ingen fysiske beviser er på bilen. Ofte får ejeren selv skylden for at bilen er væk af forsikringselskabet og derved ikke for dækket tyveriet.
Når Teslas biler en dag får lov at aktivere deres funktion til at bilen kan køre selv - så er det fejl som denne der gør at man vil kunne se en hel flåde køre til Polen helt af sig selv.
Hvis man fik adgang til serveren og ikke bare bilen kunne man vel stjæle dem alle.
Når Teslas biler en dag får lov at aktivere deres funktion til at bilen kan køre selv - så er det fejl som denne der gør at man vil kunne se en hel flåde køre til Polen helt af sig selv.
Hvis man fik adgang til serveren og ikke bare bilen kunne man vel stjæle dem alle.
Gad vidst om forsikringsselskaberne dækker den slags tyveri.
Vil umiddelbart sige at de gør, men du skal kunne godtgøre det.
Har der ikke været en dokumentarudsendelse om at forsikringsselskaberne nægter at betale hvis tyvene bruger avanceret udstyr til at bryde ind og stjæle en bil, fordi der ingen fysiske beviser er på bilen. Ofte får ejeren selv skylden for at bilen er væk af forsikringselskabet og derved ikke for dækket tyveriet.
Hence min kommentar: Du skal kunne godtgøre det.
Ja. Hvordan gør man det? Det er hele essencen i den problematik.
Ja. Hvordan gør man det? Det er hele essencen i den problematik.
Det svinger jo afhængigt af sagen. Måske er den blevet taget et sted med videoovervågning? Måske kan du bevise at du kun har X antal nøgler til bilen og de stadigvæk alle er i din besiddelse? Måske kan du via. GPS-data fra fx Google Maps Timeline bevidne at du var et andet sted da bilen blev stjålet?
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.