Meta-CEO Mark Zuckerberg har sagt, at inden udgangen af 2023 vil virksomheden mere end fordoble mængden af indhold fra anbefalede konti, når du scroller gennem Instagram og Facebook.
Det oplyser The Verge.
Han sagde, at sådanne anbefalinger i øjeblikket tegner sig for omkring 15 procent af indholdet på Facebook, mens procentdelen allerede er højere på Instagram.
Stigning i anbefalet indhold, som Zuckerberg kalder opbygningen af “the Discovery Engine”, er en radikal afvigelse fra Facebooks historiske fokus på at vise opslag fra en brugers sociale sfære og venneliste.
Formålet er at konkurrere med TikToks omfattende brug af AI til at vise videoer, uanset hvor de kommer fra. Den tilgang har hurtigt gjort TikTok til en af de mest brugte apps i verden og affødt en helt ny skaberøkonomi. Ifølge Zuckerberg finder AI yderligere indhold, som folk finder interessant, hvilket øger engagementet og kvaliteten af vores feeds.
“I den forstand tror jeg, at det, vi laver, vil være ret unikt,” sagde han og hentydede til TikToks enestående fokus på korte videoer. “Jeg tror ikke, folk har lyst til at være begrænset til ét format.”
“En social tendens, som vi ser lige nu, er, at i stedet for at folk bare interagerer i kommentarfeltet i feeds, finder de fleste mennesker interessant indhold i deres feeds og sender derefter dette indhold til venner og interagerer derigennem,” lyder det fra Zuckerberg.