mboost-dp1

FTP bag en router

Gå til bund
Gravatar #1 - hundeboll
21. jul. 2002 10:37
Jeg har lige købt en TrendNET router til vores ADSL. Nu vil jeg gerne sætte en ftp-server op, men det er ikke ligetil bag routeren.Hvad skal man gøre, for man se logge på fra internettet.(Nå jo: Jeg bruger "bulletproof FTP" eller "Serv-U".)
Gravatar #2 - BurningShadow
21. jul. 2002 10:49
Først og fremmest skal du sikre dig at routeren er sat op til at tillade udefrakommende kald til port 21. Disse forespørgsler skal så routes videre til din egen maskine (sikkert 192.168.1.1 hvis du bruger Tiscali’s standart opsætning).
Gravatar #3 - DarkBorg
21. jul. 2002 13:40
en anden ting der kan være værd at huske er at der for mig ihvertfald er probs over adsl, hvis man ikke kører i passive mode.
Gravatar #4 - ppostkassen
26. jul. 2002 14:27
Jeg har det samme problem med at jeg sidder bag en router, og jeg bruger også G6 som FTP server. når jeg siger den skal gå online, siger den at den er online på 192.168.1.9 som er min lokal netværks adresse...
tænkte at det måske var det samme problem med at det er routeren, men hvordan skal jeg finde ud af om jeg kan modtage indgående forbindelser (port 21)???? min ISP er TDC.

Hilsen Peter
Gravatar #5 - hundeboll
26. jul. 2002 17:13
Har løst det. brugte det medfølgende program til routeren. Gav den bedsked på at sende forespørgsler på port 21 videre til min spand.
Udover det skal G6 bulletproof ikke stå til all homeIPs, men bare din lokale IP.
Så burde det fungere.
Gravatar #6 - Fafler
26. sep. 2002 05:08
ppostkassen: Hvis du nu RTFM'er bare en lille smule, så står det faktisk blandt de 5 A4 ark du fik af TDC.

Hint: ifconfig eth0 up 192.168.0.2/24
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login