mboost-dp1
Excel - Object variable error
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hjælp igen.
Jeg får følgende fejl:
Run-time error '91'
Object variable or With block variable not set.
Når jeg kører følgende:
Fejlen opstår i den her linje(17):
ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(xa1, fc.Column).Value = ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(xa1, 2).Value
Hvad er det jeg ikke fatter?
Jeg får følgende fejl:
Run-time error '91'
Object variable or With block variable not set.
Når jeg kører følgende:
Sub Update()
Dim xl As Object
'Dim xl1 As Object
Dim fc As Range
Dim fcRow As Integer
Dim fcCol As Integer
Dim day_agent
day_agent = Format(Now, "dd/mm/yyyy")
Set fc = ThisWorkbook.Sheets(1).Columns("C:ZZ").Find(what:=day_agent, LookIn:=xlValues)
'Tickets created Today
For xa1 = 16 To 21
ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(xa1, fc.Column).Value = ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(xa1, 2).Value
Next xa1
'All Tickets
For xa1 = 25 To 30
Next xa1
'Case Age
For xa1 = 35 To 42
Next xa1
'Modified age
For xa1 = 47 To 54
Next xa1
'Bounces
For xa1 = 60 To 66
Next xa1
'Keywords
For xa1 = 70 To 75
Next xa1
End Sub
Fejlen opstår i den her linje(17):
Hvad er det jeg ikke fatter?
Der er vel ikke så meget at tænke over?
Det er en null exception. D.v.s. at én af følgende værdier er null:
ThisWorkbook.Sheets(1)
fc
ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(xa1, fc.Column)
ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(xa1, 2)
... så lav check for null og forsæt. Hvis du undrer dig over at en af de pågældende kan blive null, så ... tja, null happens. Især i forbindelse med bruger-input. Men det er da nok en god ide, at finde ud af hvad det er der bliver null og hvorfor.
Det er en null exception. D.v.s. at én af følgende værdier er null:
ThisWorkbook.Sheets(1)
fc
ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(xa1, fc.Column)
ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(xa1, 2)
... så lav check for null og forsæt. Hvis du undrer dig over at en af de pågældende kan blive null, så ... tja, null happens. Især i forbindelse med bruger-input. Men det er da nok en god ide, at finde ud af hvad det er der bliver null og hvorfor.
Efter millioner af timer af råb og skrig og msgboxes alle steder....
(For jeg aner ikke hvad du snakker om :( - Så nørd er jeg slet ikke).
...så fandt problemet. - Jeg havde et gemt sheet som ville have plads 1 og derfor ikke gav plads til at jeg fandt informationen i sheet1. Det er heller ikke nemt når folk placerer den slags i ens documenter uden man ved det!
Men tak for hjælpen!
(For jeg aner ikke hvad du snakker om :( - Så nørd er jeg slet ikke).
...så fandt problemet. - Jeg havde et gemt sheet som ville have plads 1 og derfor ikke gav plads til at jeg fandt informationen i sheet1. Det er heller ikke nemt når folk placerer den slags i ens documenter uden man ved det!
Men tak for hjælpen!
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.